W ramach rekompensaty za ryzyko związane z atakami jemeńskich Huti, branża żeglugowa w Danii zgodziła się na podwojenie wynagrodzenia dla załóg statków poruszających się przez Morze Czerwone. W ostatnim czasie trasa ta stała się niebezpieczna i wiele firm wycofuje się z transportu przez ten obszar.
W piątek Danish Shipping oraz trzy największe związki marynarzy w Danii przedstawiły umowę w której poinformowano o dodatkowym wynagrodzeniu. Będzie ono przyznawane załogom statków żeglujących po obszarach wysokiego zagrożenia na Morzu Czerwonym.
W ostatnim czasie wiele firm zaczęło wycofywać się z transportowania towarów drogą handlową przez Morze Czerwone. Sytuacja ta jest spowodowana nasilającymi się atakami na statki przeprowadzanymi przez jemeńskich Huti. Grupa zbrojna atakowała w celu wspierania Hamasu, jednak obecnie ofiarami agresji padają statki, które nie mają bezpośrednich powiązań z Izraelem. W związku z eskalacją przemocy i zagrożeniem dla międzynarodowej żeglugi USA zainicjowało misję pk. "Prosperity Guardian". Jej zadaniem ma być utrzymanie bezpieczeństwa w rejonie Morza Czerwonego. Po tej decyzji jeden z gigantów czyli duński Maersk pod eskortą amerykańskiej marynarki zdecydował się na wznowienie żeglugi przez ten obszar.
BREAKING-US MILITARY STARTS ESCORTING CARRIERS IN THE RED SEA
— FOLLOW FOR BREAKING NEWS / MEDIA/ ACCURATE INFO/ (@Jeee952) December 25, 2023
The US Navy is taking action to ensure the safety of commercial shipping in the Red Sea. Satellite images show the Navy escorting MAERSK container ships as part of Operation Prosperity Guardian#Gaza #Yemen #Israel pic.twitter.com/ScMN2Pttlt
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął