Dla branży portowej dbanie o rozwój infrastruktury przy jednoczesnej dbałości o środowisko naturalne to wyzwanie. Naprzeciw temu wychodzi polska firma SeaData Gdynia, oferująca system do interaktywnego zarządzania portem o nazwie CORAL.
Niedawno oficjalnie zakończył się projekt CORAL, wspominany już przez nas w kilku newsach. W projekcie tym firmy SeaData z Gdyni, BGEO z Barcelony oraz Water Robotics z Montpellier tworzyły kompleksową platformę analityczną dla małych średnich portów.
Gdyńska firma SeaData zainstalowała w Porcie Morskim Elbląg pierwsze urządzenie YetiBox monitorujące stężenia pyłów PM10 i PM2.5. Monitoring jakości powietrza jest jednym z głównych elementów projektu CORAL (COnsortium for smaRt mArine soLutions) realizowany przez SeaData oraz BGEO (Hiszpania) i WaterRobotics (Francja).
W Porcie Gdańsk funkcjonuje już system monitoringu jakości powietrza oparty na czujnikach stałych, zlokalizowanych w 7 punktach. A niebawem będzie testowany monitoring akwenów z wykorzystaniem dronów wodnych.
W ramach projektu CORAL firmy: SeaData z Gdyni, BGEO z Hiszpanii i Water Robotics z Francji, stworzą kompleksową platformę składającą się z interaktywnej bazy danych, systemu monitoring środowiska i aplikacji do zarządzania ruchem statków w porcie/marinie.
Projekt CORAL, realizowany przez firmę SeaData, BGEO (Hiszpania) i Water Robotics (Francja), to kompleksowa platforma stworzona z myślą o portach i marinach, składająca się z trzech elementów.
W Porcie Gdańsk zainstalowano czujniki monitorujące jakość powietrza. Dane można sprawdzić przez internet.
Gazowiec LNG Coralius został pierwszą zbudowaną w Europie jednostką, która przeprowadziła transfer paliwa LNG ze statku na statek. Częściowo wyposażony kadłub statku dostarczyła gdańska stocznia Marine Projects.
Coralius już z oficjalnym imieniem. Chrzest nowoczesnego i ekologicznego zbiornikowca bunkrowego LNG odbył się w poniedziałek w niemieckim oddziale stoczni Royal Bodwes. Częściowo wyposażony kadłub jednostki dostarczyła gdańska stocznia Marine Projects.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem