W ostatnich dniach doszło do sporu dyplomatycznego między Australią a Chinami. Kością niezgody jest kluczowy w północnej części pierwszego z tych krajów Port Darwin, dzierżawiony od 2015 roku przez chińskiego operatora Landbridge. Rząd w Canberrze chce odzyskać port, co Pekin określa jako działanie „wątpliwe etycznie”.
Według mediów prace na budowie linii najwyższych napięć Choczewo-Żarnowiec, którą ma być wyprowadzana energia produkowana przez morskie farmy wiatrowe, stanęła. Powodem są problemy finansowe wykonawcy.
Najnowszy statek wycieczkowy budowany przez niemiecką stocznię w Papenburgu miał osiągnąć ważny etap prac. 2 marca opuścił zakład i został odholowany do holenderskiego portu Eemshaven nad rzeką Ems, gdzie przybył wieczorem następnego dnia. Zgodnie z planem Asuka III ma rozpocząć próby morskie i otrzymać resztę wyposażenia, nim trafi do zamawiającego.
Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej poinformowało, że 21 grudnia br. wchodząca w skład Floty Północnej fregata Admirał Gorszkow zakończyła przejście przez Kanał La Manche i kontynuowała podróż na północ. Resort wskazał, że okręt ma „kontynuować rejs zgodnie z planem”. Jednostkę stale monitorowały siły morskie państw NATO.
Rosyjskie władze poinformowały o manewrach trzeciej fregaty proj. 22350, Admirał Gołowko, które odbyły się w rejonie Kanału La Manche i Oceanu Atlantyckiego. Obecność okrętu w tym rejonie była pilnie monitorowana przez państwa NATO, z racji na posiadane przez tę jednostkę uzbrojenie w postaci pocisków hipersonicznych Cyrkon.
Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu poinformowała o zaawansowanym przebiegu prac nad statkiem wycieczkowym dla NYK Cruises. Podkreśla też istotne znaczenie realizacji takich zleceń w ramach portfela zamówień zakładu, pozwalając na utrzymanie ciągłości pracy.
Podczas Rejsu z GospodarkaMorska.pl dużo emocji wzbudził panel poświęcony tematyce stoczniowej. Zebrani paneliści dyskutowali na temat warunków koniecznych dla rozwoju przemysłu stoczniowego. Poruszono szereg istotnych kwestii, które miały wpływ na rozwój tej branży w Polsce oraz na obecne wyzwania, z jakimi się zmaga.
Do gdyńskiego portu wojennego wszedł na krótko okręt rozpoznania radioelektronicznego HswMS Artemis (A202), wchodzący w skład Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej (Svenska Marinen). Prawdopodobnie celem było uzupełnienie zapasów i przygotowanie do dalszego działania. Ze względu na podobieństwo do powstających okrętów SIGINT programu "Delfin" oraz faktu, że kadłub jednostki powstawał w dwóch gdyńskich stoczniach, wzbudza ona duże zainteresowanie.
Niemiecka stocznia Meyer Werft, specjalizująca się w budowie luksusowych wycieczkowców, która ostatnio popadła w problemy finansowe, najpewniej otrzyma pomoc od rządu federalnego Niemiec oraz Dolnej Saksonii. Potrzebne są tylko ostatnie zgody.
Jak poinformowała Federalna Służba Bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej, jej funkcjonariusze mieli udaremnić akcję ukraińskiego wywiadu, której celem miało być zamontowanie ładunku wybuchowego na jedynym znajdującym się w służbie rosyjskim lotniskowcu, a następnie detonacja i ucieczka za granicę.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli