Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2025 to tradycja ciągnąca się już przez 1/4 historii miasta. Właśnie zakończyła się XXIV edycja tej konferencji, na której dyskutowane są najważniejsze wyzwania i idee sektora morskiego, bardzo często z Gdynią, jako miastem morskim, w tle.
W gdyńskim porcie odbyło się wyjazdowe posiedzenie Sejmowej Komisji Infrastruktury. Wzięli w nim udział m.in. sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej Jacek Karnowski, wiceminister Stanisław Bukowiec, marszałek Mieczysław Struk, wojewoda Beaty Rutkiewicz, prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek oraz przedstawiciele Ministerstwa Obrony Narodowej. Była to okazja do omówienia projektów, które kształtują przyszłość regionu i kraju.
Piotr Gorzeński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, był jednym z gości tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 – wziął udział w panelu otwarcia, podczas której reprezentanci branży portowej podsumowywali z perspektywy sektora naszą obecność w Unii Europejskiej, ale też zastanawiali się nad postulatami portowymi, które warto przekazać w Brukseli.
Dziś o godzinie 9:30 w Sopocie rozpoczyna się tegoroczna edycja Kongresu Polskie Porty 2030. W wydarzeniu weźmie udział ponad 800 reprezentantów branży morskiej, którzy omawiać będą najważniejsze zagadnienia, jakimi żyje sektor. Poniżej relacjonujemy wydarzenie na żywo.
Nie uda się stworzyć konkurencyjności portu bez transformacji energetycznej i dużych inwestycji - uważa prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Dorota Pyć. Osiągnięcie takiego statusu jest niemożliwe, jeżeli nie będziemy inwestować w budowę hubu energetycznego – dodała.
W Sopocie rozpoczął się dziś Kongres Polskie Porty 2030. Ponad 900 reprezentantów polskiej branży morskiej rozmawia o problemach i szansach sektora oraz jego rosnącym znaczeniu dla gospodarki oraz bezpieczeństwa kraju i regionu.
Cztery polskie porty morskie o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej: Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Świnoujście zawarły Porozumienie o Współpracy, które ma na celu wzmocnienie ich pozycji w europejskim oraz światowym systemie transportowo-logistycznym. Porozumienie otwiera drogę do wspólnego działania na rzecz konkurencyjności, bezpieczeństwa i odporności, infrastruktury portowej oraz technologii.
Rosyjski tankowiec Khatanga, który od 2017 roku stał opuszczony w Gdyni, w końcu opuścił port. Statek został odholowany do Danii do stoczni rozbiórkowej.
20 maja o godzinie 18:00 na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego, w auli 1.15 odbędzie się wydarzenie "Porty morskie. Cyfryzacja i innowacje".
Polskie porty – jakie są, czy dotarły już do szczytu swoich możliwości przeładunkowych, a może Polsce potrzebny jest jeszcze jeden duży port morski? Na te i inne kluczowe pytania odpowiadali eksperci z branży morskiej i infrastrukturalnej podczas emocjonującego panelu dyskusyjnego na Europejskim Kongresie Gospodarczym, który rzucił nowe światło na przyszłość polskiej logistyki i transportu morskiego.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Aramco ogłasza 17 porozumień i umów z firmami w USA o wartości 30 mld dolarów
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Broń laserowa dla Royal Navy. Ponad 300 mln funtów na uzbrojenie do zwalczania dronów
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy