Grupa Orlen do 2030 r. przeznaczy 85 mld zł na zielone inwestycje w segmencie energetyki. Do końca dekady zamierza zwiększyć moce odnawialnych źródeł energii z obecnego poziomu prawie 1 GW do ponad 9 GW - podał wewnętrzny periodyk koncernu Magazyn GO!
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. podpisał umowę o dofinansowanie dla projektu pt. „Budowa multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego na Półwyspie Ostrów Grabowski w Porcie Szczecińskim”. Dofinansowanie uzyskano w ramach konkursu CEF Transport: Adaptacja sieci TEN-T do podwójnego zastosowania cywilnego i obronnego. Całkowita wartość projektu wynosi 8,7 mln euro, dofinansowywanie wyniesie 4,3 mln euro.
Niemieckie porty morskie znajdują się w kryzysie. Od lat ich wolumeny przeładunków są coraz niższe, a w ubiegłym roku spadły do poziomu sprzed dwóch dekad. Przez osłabienie konkurencyjności, problemy strukturalne, zaniedbania w zakresie modernizacji i rozbudowy infrastruktury liniowej (głównie kolejowej), a także digitalizacji czy automatyzacji porty RFN tracą klientów – zarówno rodzimych, jak i zagranicznych – na rzecz rywali z państw sąsiednich.
Z inicjatywy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., we współpracy z Zachodniopomorską Krajową Administracją Skarbową, 18 kwietnia br. odbyło się szkolenie dla firm operujących na terenie portów Szczecin-Świnoujście. Dotyczyło ono obsługi towarów w składzie celnym oraz w magazynach czasowego składowania.
Przy Nabrzeżu Przemysłowym w Porcie Gdańsk powstaje nowy terminal przeładunkowy – Fast Track Terminal. Na obejmującym 3,5 hektara terenie odbywać się będą przeładunki i magazynowanie m.in. zbóż, drewna, stali czy materiałów sypkich.
OT Port Gdynia i szwedzki armator Lakeway Link podpisały umowę handlową na uruchomienie nowej linii ro-ro dla naczep oraz wielkogabarytowych i ciężkich ładunków na regularnej trasie łączącej Polskę ze Szwecją.
188-metrowy ro-pax Finnfellow wypłynął dzisiaj po raz pierwszy ze szwedzkiego Malmö do Świnoujścia, inaugurując nowe codzienne połączenie.
Kontynuując przyjętą strategię dywersyfikacji działalności Grupy Unimot, spółka Unimot Paliwa rozpoczęła działalność na rynku paliw żeglugowych w polskich portach. Pierwsza dostawa odbyła się 11 marca 2024 r. – w porcie w Gdyni zatankowana (zabunkrowana*) została jednostka Fairplay VII, należąca do firmy Fairplay Towage Polska Sp. z o.o. Sp.k. Działalność bunkrowa Grupy Unimot prowadzona będzie w oparciu o dwa z dziewięciu terminali paliwowych należących do Unimot Terminale, zlokalizowanych w Gdańsku i Szczecinie.
Dr Jarosław K. Nowakowski z Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego podkreślił, że na Półwyspie Helskim od II wojny światowej stwierdzono 23 nowe dla Polski gatunki ptaków. Jego zdaniem ten region mógłby stać się miejscem odwiedzanym przez ornitologów z całego świata.
Ratyfikacja wniosku Szwecji o akcesję do NATO przez parlament Węgier wyznacza początek nowej ery, czyni Sojusz jeszcze silniejszym i przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa obszaru euroatlantyckiego - ocenił w poniedziałek szef estońskiej dyplomacji Margus Tsahkna.
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"