Flota jednego z gigantów żeglugi powiększyła się o kolejny nabytek. Kontenerowiec Bangkok Maersk rozpoczyna swoją działalność w charakterystycznym odcieniu błękitu. Należy też do drugiej serii statków posiadających dwupaliwowy napęd, umożliwiający pływanie na metanolu, wpisując się w hasło „All the Way to Zero” i dekarbonizację żeglugi.
Pod koniec lipca do Baltic Hub zawinął pierwszy kontenerowiec w ramach serwisu Scandinavia West Coast Express (SWX), w ramach działalności francuskiego przewoźnika CMA CGM. Nowe, cotygodniowe połączenie ma zapewnić lepsze możliwości obsługi dostaw oraz wzmacniać rolę Portu Gdańsk jako kluczowego hubu logistycznego w regionie Morza Bałtyckiego.
Linie CMA CGM ogłosiły uruchomienie nowego połączenia żeglugowego Scandinavia West Coast Express (SWX). Serwis ma połączyć Skandynawię z południowym Bałtykiem. W Polsce statki zawijać będą do Baltic Hubu w Porcie Gdańsk.
W drugim kwartale 2023 r. gospodarki Azji były krajami o największej liczbie połączeń morskich, które mierzone są za pomocą wskaźnika LSCI (Liner Shipping Connectivity Index) – informują eksperci UNCTAD w najnowszym „Review of Maritime Transport 2023”.
Zatory portowe z Azji przeniosły się do Ameryki, opóźnienia w transporcie nadal są dolegliwe, a świat zmaga się z niedoborami towarów i wzrostem cen, zaś końca problemów nie widać.
Według nowego raportu Singapur już ósmy rok z rzędu jest czołowym światowym centrum wysyłkowym. Singapur został uznany za najlepszą lokalizację ze względu na wielkość portu, liczbę shipbrokerów, finansistów, prawników i ubezpieczycieli działających na arenie międzynarodowej, a także wspierającą ją politykę rządu.
Agencja Reutera powołując się na raport Cyber Risk Management przygotowany przez Centrum Badań nad Ryzykiem Uniwersytetu w Cambridge we współpracy z Lloyd's donosi, że cyberataki na porty azjatyckie mogą kosztować je nawet 110 miliardów dolarów. To równowartość połowy całkowitej straty z powodu klęsk żywiołowych w 2018 roku w skali globalnej.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem