• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Singapur nadal jest wiodącym światowym centrum morskim

14.07.2021 09:22 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Singapur nadal jest wiodącym światowym centrum morskim
Singapur nadal jest wiodącym światowym centrum morskim - GospodarkaMorska.pl
Fot. Maritime and Port Authority of Singapore

Według nowego raportu Singapur już ósmy rok z rzędu jest czołowym światowym centrum wysyłkowym. Singapur został uznany za najlepszą lokalizację ze względu na wielkość portu, liczbę shipbrokerów, finansistów, prawników i ubezpieczycieli działających na arenie międzynarodowej, a także wspierającą ją politykę rządu.

Zostało to ujawnione w Indeksie Rozwoju Międzynarodowych Ośrodków Żeglugowych Xinhua-Baltic, opublikowanym przez Baltic Exchange i Xinhua.

– Singapur ma zaszczyt po raz kolejny znaleźć się na szczycie tego indeksu globalnych lokalizacji morskich. To wysiłek nie jednego, ale ekosystemu wielu silnych partnerów. Silne wsparcie ze strony naszych operatorów portów, partnerów branżowych, stowarzyszeń i związków umożliwiło zaspokojenie potrzeb sektora i odegranie swojej roli w utrzymaniu globalnego łańcucha dostaw podczas pandemii COVID-19 – powiedział Quah Ley Hoon, dyrektor generalny Urzędu Morskiego i Portowego Singapuru (MPA).

– Będziemy nadal ściśle współpracować z naszymi partnerami, aby zapewnić kompleksowy pakiet usług morskich, a także wspierające środowisko biznesowe dla żeglugi i usług morskich. Obejmuje to wspieranie branży w jej bezpośrednich wyzwaniach stojących przed załogami morskimi oraz jej transformacji w ramach cyfryzacji, dekarbonizacji i rozwoju zdolności – dodał.

Cztery europejskie porty w czołówce

Pomimo znacznego spadku globalnego handlu i zakłóceń biznesowych w 2020 roku z powodu pandemii, względne pozycje wiodących światowych ośrodków morskich pozostały niezmienione. Kolejnymi czterema najsilniejszymi ośrodkami były Londyn, Szanghaj, Hongkong i Dubaj, podobnie jak rok wcześniej.

Dziesięć najlepszych lokalizacji pozostało w dużej mierze niezmienionych od 2020 roku, pomimo wpływu COVID-19 i obejmuje cztery porty azjatyckie, cztery europejskie, jeden na Bliskim Wschodzie i jeden w Stanach Zjednoczonych.

W szczególności rankingi uwzględniają czynniki portowe, w tym przeładunki, liczbę dźwigów, długość nabrzeży kontenerowych i zanurzenie w porcie; liczba podmiotów działających w branży wsparcia morskiego, takich jak maklerstwo okrętowe, zarządzanie statkami, finansowanie statków, ubezpieczenia i prawo, a także premie za ubezpieczenie kadłuba; oraz ogólne czynniki otoczenia biznesowego, takie jak taryfy celne, zakres usług administracji elektronicznej, łatwość prowadzenia działalności gospodarczej i wydajność logistyczną.

Ogółem oceniono 43 lokalizacje, a Singapur osiągnął wynik 97,2. Średnia ocen dla lokalizacji wyniosła 58,8 pkt.

– Tegoroczne rankingi powstały w wyniku globalnej pandemii i poważnych zakłóceń życia i firm na całym świecie. Pomimo tych wyzwań, ogromna infrastruktura ludzi i sprzętu, która wspiera globalny ruch morski miliardów ton handlu, utrzymała się na wysokim poziomie. Pochwalamy każdy ośrodek morski uwzględniony w rankingu, ponieważ wszystkie odegrały integralną rolę w ułatwianiu tych przepływów handlowych – powiedział Mark Jackson, dyrektor generalny Baltic Exchange.


Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34937,00 $ tona 1,67% 16 wrz
 Cynk 3063,00 $ tona 0,39% 16 wrz
 Aluminium 2868,00 $ tona 0,03% 16 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.