Wciąż trwa modernizacja nabrzeży w szczecińskim porcie, na czym skorzystają działające tam podmioty. Jak informuje operator Bulk Cargo – Port Szczecin, obsługiwane przez niego Nabrzeże Katowickie zostało poddane koniecznej modernizacji, co wpłynie na nowe zdolności operacyjne.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA ogłosił postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej dla kompleksowej przebudowy Nabrzeża im. Obrońców Westerplatte. To jedno z najbardziej symbolicznych miejsc na mapie Polski, które od lat wita statki wpływające do portu, a jednocześnie miejsce o wyjątkowym znaczeniu historycznym.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk i Korporacja Budowlana Doraco podpisały oficjalnie umowę na przebudowę Nabrzeża Wiślanego. To jedna z ważniejszych inwestycji w Porcie Wewnętrznym, która umożliwi obsługę większych jednostek.
W piątek doszło do incydentu z udziałem statku ciężarowego Red Zed 1 (IMO: 9633977) o długości 217 metrów, który uderzył w nabrzeże Kanału Sueskiego w rejonie 45. kilometra wodnej arterii. Jednostka, należąca do kategorii heavy lift, utraciła sterowność na skutek awarii technicznej, co doprowadziło do zejścia z kursu i kolizji z infrastrukturą brzegową.
Zakończyły się prace przy Nabrzeżu Słowackim w ramach zadania pn. „Poprawa dostępu do Portu w rejonie Kanału Dębickiego”. Dzięki temu w szczecińskim porcie pojawiła się kolejna lokalizacja będąca w stanie obsługiwać statki o większym niż dotychczas zanurzeniu.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podał, że Nabrzeże Zbożowe w Szczecinie jest już gotowe do przyjęcia większych statków, zakończone zostało bowiem jego dostosowanie do głębokości 12,5 metra.
Po kilku miesiącach prac udało się naprawić nabrzeże w Porcie Gdynia. Umożliwi to kontynuację prac przy powstawaniu Obrotnicy nr 2. Przy tym ma to istotne znaczenie także dla PGZ Stoczni Wojennej, gdyż umożliwi to przeprowadzenie operacji przestawienia doku pływającego.
TELE-FONIKA Kable, jeden z wiodących dostawców kabli dla globalnych projektów offshore, rozpoczyna prace związane z budową nowego nabrzeża i centrum logistycznego w Szczecinie.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA konsekwentnie poprawia dostęp do portu Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego. Kolejnym krokiem przybliżającym do zakończenia inwestycji w tym rejonie jest gotowość do pracy, po gruntownej modernizacji Nabrzeża Chorzowskiego.
Chemikaliowiec City Island (IMO: IMO 9360960) zabrał na swój pokład blisko 18 tys. ton kwasu siarkowego z niedawno wybudowanego Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin. Było ono częścią projektu "Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego celem jest zwiększenie możliwości portu w zakresie obsługi ładunków drobnicowych i masowych. Przedsięwzięcie realizuje Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”