Wciąż trwa modernizacja nabrzeży w szczecińskim porcie, na czym skorzystają działające tam podmioty. Jak informuje operator Bulk Cargo – Port Szczecin, obsługiwane przez niego Nabrzeże Katowickie zostało poddane koniecznej modernizacji, co wpłynie na nowe zdolności operacyjne.
Dzięki kompleksowej modernizacji Nabrzeże Katowickie w Porcie Szczecin będzie mogło przyjmować większe statki tak pod względem rozmiarów (w tym zanurzenia) jak i tonażu, zapewniając większą efektywność przeładunków. Jak podkreśla operator, to nie tylko infrastruktura, ale też strategiczna zmiana, która pozwoli wzmocnić jego pozycję jako partnera dla najbardziej wymagających operacji przeładunkowych. Odbywało się to w ramach kluczowego przedsięwzięcia, za które odpowiada Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Zgodnie z podaną informacją, odtąd głębokość techniczna
wynosi 12,5 metra, natomiast głębokość eksploatacyjna – 11 metrów. Podobne
prace dotyczyły innych nabrzeży w Szczecinie. Wcześniej mogły tam cumować
jednostki o maksymalnym zanurzeniu sięgającym 9 metrów. To tylko część
trwających od kilku lat wielkich prac w szczecińskim porcie w ramach Programu
Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach perspektywy finansowej UE
2014-2020". Zwiększenie jego dostępności dla statków o wspomnianym
zanurzeniu ma uczynić go bardziej konkurencyjnym. Modernizacja wiązała się z m.in.
rozbudową trzech czynnych nabrzeży i budową dwóch nowych. Oznaczało to potrzebę
dostarczenia i wykorzystania dziesiątków tysięcy metrów sześciennych betonu i
wielu kilometrów stalowych rur, grodzic i pali do umocnienia konstrukcji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął