W zeszłym tygodniu turyści i mieszkańcy w Gdańsku mogli podziwiać w okolicy Westerplatte bardzo ładny morski obraz – przy nabrzeżach stanęły dwa piękne wycieczkowce jednocześnie.
Pod koniec lipca francuskie władze poinformowały, że do bazy sił morskich przybył FS Jacques Stosskopf (A726), jeden z najnowszych nabytków marynarki wojennej (Marine nationale). Okręt ten jest jednym z największych, na jakim w podniesiono w ostatnim czasie banderę Francji. Teraz ma przejść końcowe próby z myślą o osiągnięciu pełnej gotowości bojowej i tym samym zdolności do wykonywania zadań zgodnie z przeznaczeniem, stając się ważną częścią działań floty tak w ramach własnej floty, jak i międzynarodowych grup okrętowych.
Koncern Fincantieri poinformował o zakończeniu prób morskich Atlante (A5336), jednego z największych okrętów, jaki ma służyć pod banderą Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Plan zakłada, że jeszcze w tym roku rozpocznie regularną służbę, stanowiąc ważny krok w kierunku strategicznego wzmocnienia floty w coraz bardziej złożonym i wymagającym środowisku międzynarodowym.
Z udziałem przedstawicieli kadry dowódczej Marynarki Wojennej Francji (Marine nationale), władz oraz podmiotów z branży stoczniowej i zbrojeniowej, odbyła się ceremonia pierwszego podniesienia bandery na okręcie zaopatrzeniowym (bâtiment ravitailleur de forces, BRF), Jacques Stosskopf (A726). To także jeden z największych okrętów, jakie obecnie wchodzą w skład sił morskich państwa, mając stanowić też dowód zdolności produkcyjnych rodzimej branży stoczniowej.
W trakcie prób morskich znajduje się okręt wsparcia logistycznego, Atlante (A5336), który wejdzie w skład Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Z racji na swoje rozmiary jest największą jednostką, na jakiej zawiśnie bandera sił morskich. Będzie stanowić także istotne wsparcie działań zarówno własnej floty, jak i w ramach międzynarodowych zespołów okrętowych.
Rankiem 19 maja firma MSC Cruises podpisała kontrakt na zamówienie dwóch nowych statków wycieczkowych klasy World. Zostaną one zbudowane we francuskiej stoczni Chantiers de l'Atlantique, z którą gigant turystycznego transportu pasażerskiego współpracuje od ponad dwóch dekad.
Do stoczni we francuskim Saint Nazaire, należącej do Chantiers de l'Atlantique, powrócił przyszły okręt zaopatrzeniowy Marynarki Wojennej Francji (Marine Nationale), Jacques Stosskopf (A726). Znajdująca się w fazie doposażania i prób morskich jednostka pomocnicza jest coraz bliżej do przekazania zamawiającemu.
Najnowocześniejszy statek wycieczkowy we flocie MSC Cruises, MSC World America, został dostarczony przed ceremonią chrztu, zaplanowaną w nowym terminalu wycieczkowym linii w Port Miami na Florydzie. W tym samym czasie odbyły się też ceremonie położenia stępki pod MSC World Asia i cięcia blach pod przyszły MSC World Atlantic, stanowiąc o dalszym rozwoju przewoźnika oraz współpracy z wykonawcą zlecenia, francuską stocznią Chantiers de l'Atlantique w Saint-Nazaire.
Najnowszy statek flagowy MSC Cruises, przyszły MSC World America jest w trakcie intensywnych prób morskich poprzedzających jego przekazanie zamawiającemu. Na ten moment pomyślnie ukończył testy systemów głębokowodnych na Oceanie Atlantyckim.
Royal Caribbean poinformował 21 stycznia br. o podpisaniu umowy z francuską stocznią Chantiers de l'Atlantique na szósty statek wycieczkowy z serii Edge. Trafi on w skład floty jednego z podmiotów giganta żeglugi turystycznej, Celebrity Cruises, do 2028 roku.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego