Coraz mniej czasu pozostaje do ogłoszenia decyzji o wyborze oferenta, który dostarczy polskiej Marynarce Wojennej okręty podwodne w ramach programu „Orka”. Tym razem mieliśmy okazję zobaczyć na żywo, jak prezentuje się propozycja włoskiego koncernu Fincantieri w postaci okrętów podwodnych serii U212 NFS (Near Future Submarine).
Ponad 200 gości, w tym wicepremier Irlandii Północnej, Emma Little Pengelly, celebrowało oficjalną ceremonię nadania imienia Stena Futura – pierwszemu od ponad 20 lat statkowi chrzczonemu w porcie Belfast.
Szczecińska branża morska pokazuje, jak ważna jest lokalna współpraca. W dokach MSR Gryfia trwa remont masowca Wicko. To kolejna jednostka należąca do Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM), która w 2025 roku przechodzi u nas niezbędne prace remontowe.
Duński przewoźnik świętuje uroczyste otwarcie swojego flagowego centrum logistycznego w dzielnicy Lin-gang w Szanghaju. Stanowi to jedną z największych inwestycji magazynowych firmy na świecie. zostało zaprojektowane z myślą o obsłudze klientów w Chinach, regionie Azji, Oceanu Spokojnego oraz poza nim. Jako część zintegrowanej sieci logistycznej Maersk, centrum ma na celu zwiększenie efektywności, elastyczności i odporności przedsiębiorstw w operacjach handlowych.
Południowokoreańska grupa HD Hyundai stała się pierwszą stocznią na świecie, który wybudowała i dostarczyła 5000 jednostek.
Zysk netto Grupy Orlen osiągnął za trzy kwartały tego roku 8 mld 94 mln zł i był wyższy o 5 mld 82 mln zł rok do roku - poinformował w czwartek koncern w skonsolidowanym raporcie kwartalnym. W trzecim kwartale tego roku Grupa Orlen wypracowała przychody na poziomie 61 mld zł.
Federalna Komisja Morska USA, regulator rynku żeglugi liniowej, ogłosiła zawarcie porozumień ugodowych z Hyundai Glovis Co. Ltd. oraz Olympiad Line LLC (NVOCC Olympiad), dotyczących naruszeń przepisów Shipping Act. Obie firmy zgodziły się na zapłatę kar cywilnych, nie przyznając się jednocześnie do winy.
Tylko około 30% kosztów w projekcie budowy morskiej farmy wiatrowej związane jest z jednostką instalacyjną. Cała reszta opiera się w dużej mierze na wykorzystaniu podwykonawców, w tym lokalnych, co jest szansą na rozwój local content – mówi Piotr Żeglarski, Business Development Manager w Seaway 7.
W Gdynia Container Terminal w zeszłym tygodniu miał miejsce wyjątkowy moment – terminal świętował przekroczenie granicy 6 milionów TEU przeładowanych od początku istnienia GCT.
Koncern Navantia zaprezentował zdjęcia, na których drugi okręt podwodny serii S-80 (typ Isaac Peral), Narciso Monturiol, jest już na wodzie. Jednostka została zwodowana z wykorzystaniem doku pływającego i teraz czekają ją dalsze prace związane z doposażeniem, a także próby morskie.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie