• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Talibowie wybudują hub do eksportu ropy naftowej z Rosji

Talibowie porozumieli się z Kazachstanem i Turkmenistanem w sprawie budowy centrum logistycznego w Afganistanu – powiedział w czwartek afgański minister handlu Nuruddin Azizi. Dzięki temu Afganistan ma stać się głównym węzłem dla regionalnego eksportu, w tym ropy naftowej z Rosji do Azji Płd.

03.05.2024, 12:36
Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie

Pierwszy chiński statek wycieczkowy rozpoczął komercyjną działalność

Od 1 stycznia tego roku komercyjne rejsy prowadzi duży wycieczkowiec Adora Magic City, należący do chińskiej firmy Adora Cruises. Rozpoczęcie regularnej żeglugi było celebrowane jako milowy krok dla chińskiego przemysłu stoczniowego, gdyż jest to pierwsza tego rodzaju jednostka, jaka powstała jego nakładem.

16.01.2024, 13:59
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Korytarz IMEC zwiększy integrację między Azją i Europą. Polska ma szansę włączyć region Bałtyku

Światowi przywódcy zainicjowali korytarz gospodarczy Indie–Bliski Wschód–Europa postrzegany jako sprzeczny z chińskim Nowym Jedwabnym Szlakiem BRI. Celem IMEC jest wspieranie rozwoju gospodarczego poprzez integrację gospodarczą między Azją, Zatoką Perską i Europą.

16.11.2023, 19:22
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

TransLogistica 2023. Branża morska chce się pokazać

Od wtorku do czwartku trwały w Warszawie targi TransLogistica Poland – największe w regionie wydarzenie biznesowe dla branży TSL. W halach EXPO XXI opowiedzieć o sobie chciały też firmy związane z transportem morskim.

09.11.2023, 22:17
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Afryka coraz aktywniejsza w handlu i żegludze międzynarodowej

Obraz Afryki zmieniają programy wsparcia UNCTAD, jak np. UNCTAD SIGMAT, działania integracyjne organizacji współpracy jak AfCFTA czy EAC, inwestycje czołowych operatorów morskich oraz połączenia handlowe w ramach chińskiego Nowego Szlaku Jedwabnego. Te działania sprawiają również, że aktywizuje się handel morski, rozwija się infrastruktura i suprastruktura portów morskich, rośnie znaczenie wymiany międzynarodowej.

05.10.2023, 21:04
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Import z Azji rośnie w siłę

Chiny są głównym eksporterem jeżeli chodzi o rynek europejski. W transporcie z Państwa środka przeważa elektronika, maszyny, części samochodowe a także tekstylia , zabawki oraz małe AGD. Jak się okazuje inne kraje z Azji również w dużych ilościach eksportują swoje towary do Europy. Są to m.in. Indie, Pakistan, Wietnam, Korea czy Tajlandia.

27.09.2023, 09:41
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

PSA przejmuje 22 proc. udziałów w Duisburg Gateway Terminal

PSA International, jeden z wiodących globalnych operatorów portowych, podjął strategiczną decyzję o inwestycji w nowy śródlądowy terminal w Duisburgu. Nabywając 22-procentowy udział w niemieckiej spółce, gigant z Singapuru kontynuuje swoją ekspansję na europejskim rynku, co stanowi kolejny krok w rozwoju potężnej sieci portów PSA.

06.07.2023, 15:19
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Dwa 500-letnie wraki wzbogacą wiedzę o historii Jedwabnego Szlaku

Odnalezienie dwóch wraków statków na dnie Morza Południowochińskiego otwiera nowy rozdział w historii chińskiej archeologii podwodnej - ogłosiła chińska agencja informacyjna Xinhua.

25.05.2023, 13:04
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Inwestycje na Jedwabnym Szlaku napędzają (nie tylko) morski biznes Chin

Chińskie firmy w 2022 r. były zaangażowanie w 147 krajach z kwotą oszacowaną na 67,8 mld USD poprzez inwestycje finansowe i współpracę kontraktową w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku (Belt and Road Initiative - BRI) czyli Inicjatywy Pasa i Szlaku. To trochę mniej niż zaangażowanie Chin w BRI w 2021 r., które wyniosło 68,7 mld USD, jak wynika z danych Ministerstwa Handlu ChRL.

20.04.2023, 12:00
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Deglobalizację odkładamy na później. Popyt na handel morski nie spadnie

Zawirowania i załamanie morskich łańcuchów logistycznych w czasie pandemii Covid-19 i po rosyjskiej napaści na Ukrainę wywołały dyskusję na temat deglobalizacji i konieczności powrotu do skracania odległości między dostawcami a rynkami. Jak zwykle, zanim doszło do realizacji pomysłów zaczęły się dyskusje i rozważania na temat możliwości powrotu do produkcji lokalnej. Realne działania są korygowane przez żądzę zysku i strategie cięcia kosztów.

11.04.2023, 22:07
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.