PSA International, jeden z wiodących globalnych operatorów portowych, podjął strategiczną decyzję o inwestycji w nowy śródlądowy terminal w Duisburgu. Nabywając 22-procentowy udział w niemieckiej spółce, gigant z Singapuru kontynuuje swoją ekspansję na europejskim rynku, co stanowi kolejny krok w rozwoju potężnej sieci portów PSA.
PSA podpisało umowę o nabyciu 22-procentowego udziału w Duisburg Gateway Terminal GmbH (DGT), spółce celowej odpowiedzialnej za realizację nowego śródlądowego terminala kontenerowego. Firma dołącza tym samym do grona udziałowców DGT, obok Hupac, HTS i Duisport. Ubiegłej jesieni COSCO, również zainteresowane rynkiem w Niemczech, odsprzedało swój 30-procentowy udział w DGT z powrotem do Duisport. Chociaż nie podano oficjalnych przyczyn tej decyzji, to COSCO reagowało wówczas na obawy rządu niemieckiego, który podjął działania mające na celu kontrolę inwestycji chińskiej firmy, w tym poprzez redukcję limitu udziałów w terminalu w Hamburgu do poniżej 25 procent. COSCO zrealizowało swój plan inwestycyjny w czerwcu 2023 r., ostatecznie pozyskując 24,99 procent udziału w Hamburg Container Terminal Tollerort (CTT).
Budowa nowego terminala, który ma zająć obszar powyżej 235 tys. m², jest kluczowym elementem ambitnego planu rozwoju Duisburga, który zakłada stworzenie największego kontenerowego portu śródlądowego na świecie. Pierwsza faza projektu ma zostać uruchomiona na początku 2024 r. Obsługujący 4 mln TEU rocznie, położony nad Renem port Duisburg już teraz pełni doniosłą rolę w handlu między Azją a Europą. Każdego dnia dociera tam ponad 30 pociągów z Chin, co potwierdza jego znaczenie jako istotnego węzła wymiany towarowej w ramach inicjatywy Nowego Jedwabnego Szlaku.
DGT ma ambitne cele ekologiczne i jest promowany jako pierwszy w Europie kontenerowy terminal śródlądowy, który będzie całkowicie neutralny pod względem klimatycznym. PSA zamierza wykorzystać swoją globalną sieć portów i łańcucha dostaw, aby wspomóc niemieckie cele związane z transformacją energetyczną. Ta decyzja jest ważnym krokiem w umacnianiu pozycji PSA w Europie oraz w rozwoju strategicznych relacji partnerskich.
PSA International obsługuje łącznie 60 terminali morskich, kolejowych i śródlądowych w 160 lokalizacjach w 42 krajach. Na rynku europejskim grupa ma silną obecność w Belgii oraz posiada terminale we Włoszech, Portugalii i Polsce.
Umowa o inwestycji PSA w DGT podlega zatwierdzeniu przez niemieckie organy ds. konkurencji i nadzoru.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland