Kilkaset lat historii Gdańska w podziemiach remontowanego Żurawia. Podczas prac w zabytku odkryto przedmioty datowane od czasów średniowiecznych po XX w.
W stoczni BAE Systems w Barrow-in-Furness po 11 latach prac stoczniowcy zaprezentowali jeden z najnowszych okrętów podwodnych, które mają chronić Wielką Brytanię. Działający "w pierwszej linii" HMS Agamemnon będzie pełnił rolę zarówno "miecza", jak i "tarczy", wykonując zadania na rzecz sił morskich tak w wariancie narodowym, jak i sojuszniczym.
Narażenie na tzw. wieczne chemikalia, wynikające ze spożywania ryb i owoców morza wydaje się być niedoszacowane – informuje pismo „Exposure and Health”.
Rada nadzorcza Orlenu wybrała Ireneusza Fąfarę na nowego prezesa - poinformowała w środę spółka. Wiceprezesem ds. korporacyjnych i pierwszym zastępcą prezesa został Witold Literacki. Obydwaj obejmą stanowiska w czwartek.
W tradycyjnym systemie common law, terminowa płatność „hire” (opłaty czarterowej), jakkolwiek należąca do kluczowych obowiązków czarterującego, nie stanowi warunku istotnego umowy czarteru na czas.
Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.
Standardem niemal, w międzynarodowym obrocie morskim, jest sytuacja, w której kapitan statku (lub inny przedstawiciel armatora) zatrudnionego w ramach umowy czarterowej wystawia konosament. W relacjach bezpośrednich armator – czarterujący, wystawiony konosament, co do zasady, nie wywołuje większych skutków prawnych.
Alternatywne miejsca zakwaterowania nielegalnych imigrantów, takie jak przystosowana do tego barka czy nieużywane bazy wojskowe, kosztują obecnie nawet więcej niż wynajmowane przez rząd w tym celu hotele - oceniło w środę brytyjskie Krajowe Biuro Audytorskie (NAO).
W praktyce czarterowej, przy wysokiej złożoności faktycznej i prawnej relacji pomiędzy armatorem i czarterującym, kwestia sprawnego rozliczenia wzajemnych należności staje się często sprawą kluczową. Obok klasycznych „prostych” zasad wyjściowych – obowiązku, zgodnego z umową, zapłaty „hire” (opłaty czarterowej) przez czarterujących oraz prawa do zaprzestania realizacji tego obowiązku, czasowego (w okresie „off-hire”) i stałego po rozwiązaniu umowy, istnieje cała skala sytuacji „pośrednich”.
Powołany przez Ministra Aktywów Państwowych do zarządu Orlenu Witold Literacki został przez radę nadzorczą wskazany na pełniącego obowiązki prezesa płockiego koncernu - wynika z wtorkowego komunikatu giełdowego Orlenu.
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht
Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków
Załogant wycieczkowca zaatakował pasażerkę
CMB.TECH i Damen podpisały umowę na cztery holowniki napędzane wodorem
Fincantieri otworzy spółkę w Arabii Saudyjskiej
Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorowe dla 10 nowych holowników obsługujących Kanał Panamski