Zacieśnia się współpraca gdyńskiego portu z międzynarodową branżą transportową. Jak informuje Port Bilbao, powstaje nowy, cotygodniowy serwis ro-ro, łączący europejskie porty i oferujący intermodalną alternatywę, która jest bardziej wydajna i zrównoważona niż transport drogowy. Ta nowa trasa łączy Polskę bezpośrednio z globalną siecią Grupy Grimaldi, zapewniając połączenia z Dalekim Wschodem, Bliskim Wschodem, Morzem Śródziemnym, Afryką Zachodnią, Ameryką Południową i wschodnim wybrzeżem USA.
Zysk netto ZMPG S.A. za pierwsze półrocze 2025 roku wyniósł 81,6 mln zł – to wzrost o 19,4% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Ogółem, Port Gdynia obsłużył w pierwszym półroczu 2025 roku niemal 13,1 mln ton ładunków, z czego 65% struktury ładunkowej stanowiła drobnica. W tej kluczowej grupie przeładunki wzrosły o niemal 10%, osiągając poziom 8,5 mln ton. To efekt dynamicznego rozwoju połączeń ro-ro oraz rosnącego wolumenu kontenerów, wspieranego m.in. przez współpracę z fińskim armatorem Finnlines.
Finnlines rozszerza swoją usługę na Morzu Północnym, aby wzmocnić połączenia w Europie Północnej i Zachodniej. Dzięki dodaniu Portu Gdynia do swojej cotygodniowej rotacji, firma zwiększa zasięg swojej sieci i zapewnia nowe możliwości wydajnego, zrównoważonego transportu ładunków.
Finnlines wprowadził nową usługę Green Lane, dzięki której oferuje swoim klientom możliwość przewozu ładunków statkami zasilanymi biopaliwami lub energią elektryczną.
W Porcie Gdynia pojawiają się coraz większe jednostki. Wpływ na to mają inwestycje, ale także sytuacja geopolityczna kraju, choć w wielu przypadkach także rosnący import i eksport.
Dobrze znany w Polsce Finnlines w okresie styczeń – wrzesień 2022 osiągnął wzrost sprzedaży o 31%. Przychody wyniosły 558,4 mln euro. W tym czasie statki armatora przewiozły 572 tys. jednostek ładunkowych, 99 tys. samochodów ciężarowych oraz 514 tys. pasażerów. Swój udział w dobrych wynikach operatora ma również połączenie Polska-Finlandia z serwisem ro-ro sześć razy w tygodniu między Gdynią a Hanko.
Finneco III, jeden z najnowszych i największych statków ro-ro jakie pojawiają się na Bałtyku, zawinął na chwilę do Portu Gdynia. Odbyło się to w ramach testów mających pokazać, czy takie jednostki mogą częściej przybijać do portu jeszcze zanim przebudowane zostanie nabrzeże i rampy ro-ro. Prace mają ruszyć niedługo.
Finneco II, drugi z trzech promów ro-ro klasy Eco, został dostarczony liniom Finnlines.
Linie Finnlines oficjalnie odebrały pierwszą hybrydową jednostkę ro-ro. Statek o nazwie Finneco I został przekazany armatorowi przez chińską stocznię China Merchants Jinling. Jednostka będzie pływać po Bałtyku, Morzu Północnym i Zatoce Biskajskiej.
W Chinach odbyło się wodowanie promu ro-ro Finneco III. To trzecia hybrydowa jednostka produkowana w stoczni w Jiangsu dla Finnlines.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły