Prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu został wieloletni wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach (RIG) Michał Dąbrowski - podała w poniedziałek katowicka RIG. Informacja o nowym prezesie znalazła się też już na stronach ARP.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. podpisał umowę o dofinansowanie dla projektu pt. „Budowa multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego na Półwyspie Ostrów Grabowski w Porcie Szczecińskim”. Dofinansowanie uzyskano w ramach konkursu CEF Transport: Adaptacja sieci TEN-T do podwójnego zastosowania cywilnego i obronnego. Całkowita wartość projektu wynosi 8,7 mln euro, dofinansowywanie wyniesie 4,3 mln euro.
Maciej Thorz z Ministerstwa Infrastruktury powiedział, że rząd nie planuje budowy polskiej mocarstwowości w oparciu o zwiększenie żeglowności na Odrze. W czwartek wziął udział w panelu dotyczącym zasobów wodnych podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
W ramach partnerstwa obie firmy połączyły siły, aby ustanowić nowy instrument finansowania statków w ramach Damen Ship Lease (DSL). Obecnie jest on jednym z funduszy Damen Ship Lease Cooperation, zarządzanym przez DFS. Ma on na celu zapewnienie obecnym i potencjalnym właścicielom statków możliwości rozbudowy ich flot poprzez umożliwienie im nabycia najnowocześniejszych statków przy użyciu elastycznych opcji finansowania.
W poniedziałek w Urzędzie Morskim w Szczecinie podpisano umowę na przygotowanie m.in. studium wykonalności i raportu środowiskowego dla wschodniego toru podejściowego do portu w Świnoujściu. Powstanie toru jest kluczowe dla budowy w Świnoujściu terminalu obsługującego wielkie kontenerowce.
Porty EU muszą zainwestować 80 mld euro w ciągu najbliższych 10 lat, jeśli chcą utrzymać konkurencyjną pozycję w globalnych łańcuchach logistycznych – wynika z najnowszego raportu ESPO. Inwestować trzeba w infrastrukturę i suprastrukturę, w nabrzeża i akwatoria, infrastrukturę przemysłową i logistyczną oraz ich otoczenie. Nie można oszczędzać w wydatkach na marketing i ludzi.
Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
W dniach 24 i 25 kwietnia na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyło się Środkowoeuropejskie Forum Technologii Wodorowych H2POLAND. Wydarzenie było w całości poświęcone dekarbonizacji oraz technologiom wodorowym.
Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
OSW: niemieckie porty morskie są w kryzysie, notują spadki przeładunków
Polski Dzień Morza w Budapeszcie z udziałem przedstawicieli branży portowej
Eco Edison, statek serwisowy Ørsted oficjalnie ochrzczony
Rosyjski okręt szpiegowski działa na Bałtyku
Wielka akcja antynarkotykowa Guardia Civil. Zatrzymano sześć łodzi wyładowanych narkotykami
Wybrano stocznię do budowy nowego statku do transportu rakiet kosmicznych