W zeszłym tygodniu turyści i mieszkańcy w Gdańsku mogli podziwiać w okolicy Westerplatte bardzo ładny morski obraz – przy nabrzeżach stanęły dwa piękne wycieczkowce jednocześnie.
Pod koniec lipca francuskie władze poinformowały, że do bazy sił morskich przybył FS Jacques Stosskopf (A726), jeden z najnowszych nabytków marynarki wojennej (Marine nationale). Okręt ten jest jednym z największych, na jakim w podniesiono w ostatnim czasie banderę Francji. Teraz ma przejść końcowe próby z myślą o osiągnięciu pełnej gotowości bojowej i tym samym zdolności do wykonywania zadań zgodnie z przeznaczeniem, stając się ważną częścią działań floty tak w ramach własnej floty, jak i międzynarodowych grup okrętowych.
Koncern Fincantieri poinformował o zakończeniu prób morskich Atlante (A5336), jednego z największych okrętów, jaki ma służyć pod banderą Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Plan zakłada, że jeszcze w tym roku rozpocznie regularną służbę, stanowiąc ważny krok w kierunku strategicznego wzmocnienia floty w coraz bardziej złożonym i wymagającym środowisku międzynarodowym.
Z udziałem przedstawicieli kadry dowódczej Marynarki Wojennej Francji (Marine nationale), władz oraz podmiotów z branży stoczniowej i zbrojeniowej, odbyła się ceremonia pierwszego podniesienia bandery na okręcie zaopatrzeniowym (bâtiment ravitailleur de forces, BRF), Jacques Stosskopf (A726). To także jeden z największych okrętów, jakie obecnie wchodzą w skład sił morskich państwa, mając stanowić też dowód zdolności produkcyjnych rodzimej branży stoczniowej.
16 czerwca 2025 roku w Saint-Nazaire we Francji odbyło się wodowanie Orient Express Corinthian, największego na świecie luksusowego żaglowca pasażerskiego.
W trakcie prób morskich znajduje się okręt wsparcia logistycznego, Atlante (A5336), który wejdzie w skład Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Z racji na swoje rozmiary jest największą jednostką, na jakiej zawiśnie bandera sił morskich. Będzie stanowić także istotne wsparcie działań zarówno własnej floty, jak i w ramach międzynarodowych zespołów okrętowych.
Rankiem 19 maja firma MSC Cruises podpisała kontrakt na zamówienie dwóch nowych statków wycieczkowych klasy World. Zostaną one zbudowane we francuskiej stoczni Chantiers de l'Atlantique, z którą gigant turystycznego transportu pasażerskiego współpracuje od ponad dwóch dekad.
Znajdująca się w Gdyni PGZ Stocznia Wojenna była miejscem uroczystości związanej z budową kolejnego okrętu dla polskiej Marynarki Wojennej. 5 maja, z udziałem licznie zgromadzonych gości, odbyło się cięcie blach pod przyszły ORP Burza. W ten sposób stanie się kolejną fregatą, która obok wzmocnienia morskiego rodzaju sił zbrojnych będzie nawiązywać do historii jednostek zasłużonych w historii polskiej wojskowości.
Już 5 maja odbędzie się ceremonia cięcia blach pod drugą wielozadaniową fregatę programu „Miecznik”. Przyszły ORP Burza zostanie zbudowany w PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni.
Do stoczni we francuskim Saint Nazaire, należącej do Chantiers de l'Atlantique, powrócił przyszły okręt zaopatrzeniowy Marynarki Wojennej Francji (Marine Nationale), Jacques Stosskopf (A726). Znajdująca się w fazie doposażania i prób morskich jednostka pomocnicza jest coraz bliżej do przekazania zamawiającemu.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie