16 czerwca 2025 roku w Saint-Nazaire we Francji odbyło się wodowanie Orient Express Corinthian, największego na świecie luksusowego żaglowca pasażerskiego.
Statek, skonstruowany w renomowanej stoczni Chantiers de l’Atlantique, jest owocem współpracy legendarnej marki Orient Express z francuską grupą hotelarską Accor oraz LVMH.
Orient Express Corinthian to pionierskie dzieło inżynierii i designu, mierzące 220 metrów długości i wyposażone w trzy maszty z innowacyjnym systemem żagli SolidSail o łącznej powierzchni 1500 m². Hybrydowy napęd, łączący energię wiatrową z silnikiem na gaz skroplony (LNG), minimalizuje wpływ na środowisko, czyniąc statek liderem w zrównoważonym luksusie morskim.
Jacht pomieści zaledwie 110 pasażerów w 54 przestronnych apartamentach (od 45 do 230 m²), oferując niezrównany komfort i elegancję w stylu art déco, zaprojektowaną przez architekta Maxime’a d’Angeaca. Na pokładzie znajdzie się pięć restauracji pod kierownictwem szefa kuchni Yannicka Alléno, a także baseny, spa, studio nagrań, kino i kabaret.
Pierwszy rejs zaplanowano na czerwiec 2026 roku, a statek będzie kursował po Morzu Śródziemnym i Adriatyku od maja do października, oferując 27 tras od 2 do 14 dni. Zimą jacht przepłynie Atlantyk, by obsługiwać rejsy po Karaibach. W 2027 roku dołączy do niego siostrzana jednostka – Orient Express Olympian.
Orient Express Corinthian świadomie ma łączyć dziedzictwo marki Orient Express z nowoczesną technologią i francuską sztuką życia. Rezerwacje na rejsy są już otwarte na stronie orient-express.com. 7 dniowy rejs po Adriatyku latem 2026 r. dla 4 osób rezerwujących apartament Zefir (jeden z tańszych), w formule all inclusive, kosztuje 151 tys. Euro.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów