Wycieczkowce lubią zwracać na siebie uwagę, ale jednym z tych, które robią to najskuteczniej, jest bez wątpienia 293-metrowy Norwegian Prima. Jednostkę można było w piątek podziwiać w Porcie Gdynia.
Ten flagowy koncept ma przeobrazić się w największy, luksusowy katamaran w historii, oferując wyjątkowy komfort, efektywność na długich dystansach oraz eksploracyjną autonomię. Jacht jest zaprojektowany do globalnej eksploracji i osiąga prędkość przelotową 14 węzłów i maksymalną 18 węzłów. Dźwig w kształcie litery A umożliwia łatwe operowanie dużymi tenderami, pojazdami podwodnymi lub łodzią wyścigową o długości 13-14 metrów, co zapewnia znaczne możliwości w zakresie spędzania czasu na wodzie.
Przyjrzyjmy się projektom z Holandii, zanim takie innowacyjne statki zobaczymy na Wiśle czy Odrze. Concordia Damen dostarczyła firmie VOF Generation zbiornikowiec rzeczny Mt Generation. Statek został wyposażony w hybrydowy układ napędowy z systemami Equadrives firmy Verhaar Omega. Zasilanie zapewnia zestaw akumulatorów EST-Floattech. Barka typu CDS Tanker 110, będzie wykorzystywana do transportu olejów mineralnych między portami usytuowanymi na Renie.
Zarząd Portu Barcelona ogłosił, że wykonał ważny krok z myślą o większej ekologiczności swojej codziennej pracy. Przybyły do terminala pasażerskiego wycieczkowiec należący do TUI Cruises, Mein Schiff Relax był pierwszym, na którym zrealizowano procedurę dostawy biopaliwa.
Trwający aktualnie rejs wielkiego statku wycieczkowego, Icon of the Seas, zapisze się w pamięci jego uczestników, acz nie tak, jak pewnie to sobie wymarzyli. Z dotąd niewyjaśnionych członek załogi dźgnął kilkukrotnie nożem współzałogantkę, po czym wyskoczył za burtę. Mimo podjęcia akcji ratunkowej nie udało się go uratować.
Turystów nie brakuje, ale ich liczba byłaby zdecydowanie większa, gdyby nie kapryśna pogoda. Aura sprawia, że wiele osób rezygnuje z wakacji nad morzem, przenosi je na sierpień lub decyduje się na wyjazd zagranicę. – Widzimy, że obłożenie w hotelach waha się od 60 do 80%. Turyści decydujący się na wyjazd nad morze w tym sezonie zdecydowanie preferują takie miejsca, gdzie można ciekawie wypoczywać bez gwarancji pogody. Są takie dni, gdy spotkamy więcej osób przy hotelowym basenie niż na plaży – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej
W japońskim porcie Hakata odbyła się procedura bunkrowania LNG ze statku na statek (Ship-to-Ship, STS). Przeznaczony do tego KEYS Azalea bunkrował dla wycieczkowca Asuka III, prezentowanego jako jeden z najbardziej ekologicznych, jakie obecnie pływają po japońskich wodach.
16 czerwca 2025 roku w Saint-Nazaire we Francji odbyło się wodowanie Orient Express Corinthian, największego na świecie luksusowego żaglowca pasażerskiego.
W należącej do Fincantieri stoczni znajdującej się we włoskim Monfalcone zwodowano drugi wycieczkowiec dla TUI Cruises, przyszły Mein Schiff Flow. Firma podkreśla, że jednostka została zaprojektowana do pływania na LNG i wdrożono na niej szereg rozwiązań i innowacji, pozwalających na oszczędność paliwa i energii, w myśl uczynienia żeglugi bardziej przyjazną dla środowiska.
Concordia Damen dostarczyła nowoczesny rzeczny statek wycieczkowy „Excellence Crown” szwajcarskiej firmie Twerenbold Reisen.
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana