Concordia Damen dostarczyła nowoczesny rzeczny statek wycieczkowy „Excellence Crown” szwajcarskiej firmie Twerenbold Reisen.
Statek typu CDS River Cruise 135, ochrzczony 2 maja 2025 roku w Bazylei, ma 135 metrów długości i hybrydowy napęd dieslowo-elektryczny z systemem peak shaving, panelami słonecznymi w balustradach, możliwością zasilania z lądu oraz dwoma systemami odzysku ciepła. Zbudowany zgodnie ze standardem Green Award Gold, wykorzystuje wysoką izolację, wentylację sterowaną laserowo i ekologiczne materiały.
Na pokładzie znajduje się 73 kabin i 12 apartamentów z panoramicznymi oknami i dźwiękoszczelnością, a także atrium, spa, restauracje i salony. Komfort załogi zapewnia oddzielny pokład rufowy z mesą i prywatnymi kabinami. Wnętrze, zaprojektowane przez Nazly Twerenbold, odzwierciedla styl szwajcarskiego „butikowego grand hotelu”.
Dostawa wzmacnia pozycję Concordia Damen na rynku rejsów rzecznych, wspartą inwestycjami w budowę kadłubów na zapas i nowy nabrzeże dla trzech statków. Twerenbold stawia na zrównoważoną turystykę, łącząc ochronę przyrody z innowacjami. Sukces projektu to zasługa współpracy z partnerami, m.in. CCM3, Hoogendoorn 1961 i Lloyd’s Register, co podkreśla zaangażowanie stoczni w zrównoważone budownictwo okrętowe.
Swiss Excellence River Cruise obsługuje rejsy na popularnych europejskich rzekach, jak Ren, Dunaj, Mozela czy Rodan, które są typowymi trasami dla luksusowych rejsów rzecznych w Europie. Portem macierzystym jednostki będzie Bazylea.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów