Trwający aktualnie rejs wielkiego statku wycieczkowego, Icon of the Seas, zapisze się w pamięci jego uczestników, acz nie tak, jak pewnie to sobie wymarzyli. Z dotąd niewyjaśnionych członek załogi dźgnął kilkukrotnie nożem współzałogantkę, po czym wyskoczył za burtę. Mimo podjęcia akcji ratunkowej nie udało się go uratować.
Nieopodal wyspy San Salvador rozegrał się dramat. Jak informują media, gdy Icon of the Seas odbywał swój kolejny rejs w rejonie Karaibów, doszło do incydentu między dwójką członków załogi wycieczkowca. Królewska Policja Bahamów, która jako pierwsza zajęła się tą sprawą z racji na obecność statku na jej wodach, poinformowała, że 28-letnia członkini załogi została wielokrotnie dźgnięta nożem przez 35-letniego mężczyznę, także wchodzącego w skład załogi. Co też istotne, oboje to obywatele Republiki Południowej Afryki.
To nie był koniec tragicznej sytuacji, gdyż sprawca ataku zdecydował się najprawdopodobniej wyskoczyć za burtę. Nie zrobił tego natychmiast, gdyż jak podają media, inni członkowie załogi mieli z nim jeszcze rozmawiać, próbując odwieść go od tej decyzji. Niestety, mężczyzna wskoczył do wody z wysokości nawet kilkudziesięciu mediów. Natychmiast na wodę sprowadzono łódź poszukiwawczo-ratowniczą, jednakże załogant najprawdopodobniej nie przeżył zderzenia z wodą. W mediach społecznościowych pojawiły się nagrania pokazujące moment skoku, jak i z prowadzonej potem akcji ratunkowej.
NEW: Royal Caribbean crew member allegedly stabs another crew member before jumping overboard to his de*th.
— Collin Rugg (@CollinRugg) July 26, 2025
A 35-year-old South African man is accused of stabbing a 28-year-old coworker multiple times on the Icon of the Seas cruise ship.
After stabbing the woman, the man fled… pic.twitter.com/Q5qvNrXsi0
🚨 Violencia en el crucero más grande del mundo
— MonitoresMultimedia (@MonitoresMultim) July 28, 2025
Un tripulante del Icon of the Seas apuñaló a una compañera y luego se lanzó al mar desde una cubierta superior mientras navegaban cerca de San Salvador, Bahamas.
⚓ La víctima, de 28 años, fue atendida a bordo y está fuera de… pic.twitter.com/keypqvCbno
Ranna kobieta otrzymała pomoc medyczną w związku z ranami kłutymi górnej części ciała i obecnie jej stan jest stabilny, co przekazali zarówno właściciel wycieczkowca, Royal Caribbean, jak i przedstawiciele bahamskich służb. Mimo tak tragicznego zdarzenia Icon of the Seas ma dalej kontynuować swój rejs, niemniej trwa śledztwo mające wyjaśnić przyczyny zdarzenia, potencjalnie też sprawdzając, czy po drodze nie dopuszczono się zaniedbań, przez które doszło do tragedii.
"Jeden z członków załogi został ranny i został objęty opieką przez pokładowy zespół medyczny. Jego stan jest obecnie stabilny. Niestety, drugi członek załogi zmarł po tym, jak wypadł za burtę. Został odnaleziony podczas akcji poszukiwawczo-ratunkowej w innym incydencie. Składamy kondolencje rodzinie i bliskim członka załogi. Szanując ich prywatność, nie udostępniamy żadnych dodatkowych informacji", przekazało biuro prasowe Royal Caribbean w komunikacie dla mediów.
Icon of the Seas to pierwszy wycieczkowiec klasy Icon, który na początku 2024 roku dołączył do floty Royal Caribbean. Długość wynosi 364,80 metrów, natomiast pojemność brutto 250 800 ton, co czyni go większym od dotąd dzierżącego palmę pierwszeństwa Wonder of the Seas (362 metry długości i 236 857 ton pojemności brutto). Może pomieścić 7600 pasażerów oraz 2350 członków załogi. Na jednostce znajduje się 20 pokładów, mieszczących 179 apartamentów, 276 kabin z widokiem na ocean, 535 kabin bez okien, a także 1815 kabin z balkonami z widokiem na wewnętrzną część statku.
Wycieczkowiec powstał w fińskiej stoczni Meyer Turku, która specjalizuje się w budowie nowoczesnych, dużych statkach pasażerskich. Innowacyjnym aspektem jednostki, w myśl dekarbonizacji żeglugi, jest napęd LNG w postaci sześciu silników Wärtsilä generujących łącznie 67 500 kW. Dodatkowo posiada ogniwa paliwowe i system odzysku ciepła. Wykorzystuje przy tym technologię "smarowania" powietrzem po kadłubie. Utrzymuje on cienką warstwę powietrza nad płaskim dnem kadłuba statku, zmniejszając opór w wodzie, a tym samym i tarcie. W rezultacie poprawia to wydajność statku i zmniejsza zużycie paliwa podczas rejsu.
Na pokładzie Icon of the Seas znajduje się osiem „dzielnic”: Aquadome, Central Park, Chill Island, Royal Promenade, Surfside, Thrill Island, The Hideaway i Suite Neighborhood, z których każda ma mieć swoją tematykę i specjalną ofertę. Statek bierze udział w 1-2 rejsach miesięcznie po Morzu Karaibskim, trwających 7 dni. W ramach czterech ofert zawija do szeregu portów rozlokowanych nad Oceanem Spokojnym, między innymi Miami (USA), Costa Maya (Meksyk) i Roatan (Honduras).
Dramat na pokładzie Steny. Na ratunek wezwano śmigłowiec Marynarki Wojennej
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?
Lotniskowiec Royal Navy i jego myśliwce oddane pod dowództwo NATO
Port w Noworosyjsku wznowił działanie po ataku ukraińskich dronów
NATO ćwiczyło zwalczanie okrętów podwodnych. „Playbook Merlin 25” na szwedzkich wodach