W znajdującej się w kanadyjskim Halifax stoczni należącej do Irving Shipbuilding odbyła się 6 sierpnia uroczystość chrztu szóstego, ostatniego okrętu patrolowego typu Harry DeWolf. Przyszły HMCS Robert Hampton Gray będzie przeznaczony do trudnej służby w arktycznych rejonach Kanady.
Nowe okręty dla Royal Candian Navy otrzymają napędy od Rolls-Royce. Firma podpisała w tej sprawie porozumienie, aby dostarczyć potrzebne komponenty. Budowa niszczycieli typu River ma być największym i zarazem najbardziej złożonym przedsięwzięciem w kanadyjskim przemyśle okrętowym od czasu II wojny światowej.
Niemiecka stocznia z siedzibą w Kolonii poinformowała 28 marca o otwarciu swojego przedstawicielstwa w stolicy Kanady, Ottawie. Celem jest rozwój długoterminowej współpracy z tym państwem i lepsze prezentowanie ofert na okręty. Aktualnie firma proponuje okręty podwodne typu 212CD, takie same jak Polsce w ramach programu „Orka”.
Resort obrony Kanady poinformował o podpisaniu kontraktu na dostawę niszczycieli typu River. W ten sposób tamtejsza marynarka wojenna ma zostać dostosowana do wymagań i wyzwań XXI wieku. Zyskać na tym ma również krajowa branża stoczniowa i zbrojeniowa.
W Vancouver odbyła się istotna uroczystość dla sił morskich Kanady. 13 grudnia odbył się chrzest przyszłego HMCS Protecteur, który stanie się największym okrętem floty. Ma stanowić istotne wzmocnienie zdolności logistycznych.
Narodowa Strategia Budowy Okrętów Kanady uruchomiona została prawie 15 lat temu. Miała na celu pomóc w utrzymaniu potencjału produkcyjnego i modernizacji stoczni oraz odbudowie przemysłów morskich. Mówiono już wówczas o utworzeniu w Kanadzie zrównoważonych miejsc pracy. Postawiono na suwerenność i ochronę interesów branży w kraju i za granicą.
Glamox, jedna z wiodących na świecie firm oświetleniowych, zabezpieczyła kontrakty na oświetlenie morskie na 19 nowych statków budowanych dla kanadyjskiej straży przybrzeżnej w dwóch stoczniach w Kanadzie. Umowa jest jednym z największych kontraktów na oświetlenie morskie, jakie kiedykolwiek otrzymała firma, obejmującym łącznie ponad 24 000 lamp LED i stanowi ważną część inwestycji w odnowienie floty kanadyjskiej straży przybrzeżnej.
Z racji na wyzwania współczesności oraz lata zaniedbań władze w Ottawie zdecydowały się na wielki program modernizacji sił morskich państwa. 28 czerwca zainaugurowano budowę pierwszego niszczyciela serii River, która ma stać się w przyszłości trzonem Canadian Royal Navy.
Fregata FGS Baden-Württemberg (F222) i okręt zaopatrzeniowy FGS Frankfurt am Main (A1412) dotarły na Pacyfik w nocy z 1 na 2 czerwca, pokonując Kanał Panamski w ciągu ośmiu godzin. To element budowania niemieckiej polityki morskiej na dalekich akwenach, w ramach której siły Deutsche Marine odwiedzają porty i służą rozwijaniu partnerstwa morskiego i bezpieczeństwa.
Rząd Kanady przyznał Thales Canada i Thales Australia kontrakt w ramach spółki joint venture kontrakt, który zapewni flocie utrzymanie sprawności operacyjnej oraz gotowości bojowej. Firma chce w związku z tym wykorzystać posiadane doświadczenie, nabyte przez lata wspierania serwisu i modernizacji okrętów kanadyjskich, australijskich oraz innych państw.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?