Glamox, jedna z wiodących na świecie firm oświetleniowych, zabezpieczyła kontrakty na oświetlenie morskie na 19 nowych statków budowanych dla kanadyjskiej straży przybrzeżnej w dwóch stoczniach w Kanadzie. Umowa jest jednym z największych kontraktów na oświetlenie morskie, jakie kiedykolwiek otrzymała firma, obejmującym łącznie ponad 24 000 lamp LED i stanowi ważną część inwestycji w odnowienie floty kanadyjskiej straży przybrzeżnej.
Glamox ma kontrakty z Irving Shipbuilding Inc. na dostarczenie energooszczędnych świateł na dwa patrolowce arktyczne i offshore (Arctic and Offshore Patrol Ships - AOPS) budowane w Halifax w Nowej Szkocji, a także z Seaspan's Vancouver Shipyards na jeden Polar Icebreaker i do 16 statków wielofunkcyjnych (MPV) budowanych w North Vancouver. Glamox dostarczy oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne oraz światła nawigacyjne dla wszystkich statków. Ponadto dostarczy oświetlenie Helicopter Visual Aid Landing System dla Polar Icebreaker oraz reflektory dla Polar Icebreaker i do 16 MPV.
— To duże zwycięstwo podkreśla nasze zaangażowanie we wspieranie budowy statków w Kanadzie. Od 33 lat jesteśmy dostawcą oświetlenia numer jeden dla kanadyjskiej straży przybrzeżnej i Royal Canadian Navy, a oświetlenie pochodzi z naszego zakładu w Nowej Fundlandii. Jesteśmy dumni, że dostarczamy wysokiej jakości, energooszczędne produkty wytwarzane przez kanadyjskich pracowników. A ponieważ federalne kontrakty na budowę statków trwają zazwyczaj wiele lat, jesteśmy firmą, która jest tu dziś i będzie istnieć przez kolejne dekady — powiedziała Astrid Simonsen Joos, dyrektor generalna grupy Glamox.
Nowe statki stanowią ważny element Narodowej Strategii Budowy Okrętów Kanady, długoterminowego projektu mającego na celu odnowienie floty jednostek bojowych i niebojowych oraz ożywienie krajowego przemysłu stoczniowego.
— Seaspan z przyjemnością nawiązuje współpracę z Glamox w zakresie elementów oświetlenia na tych statkach kanadyjskiej straży przybrzeżnej budowanych w stoczniach Seaspan w Vancouver. Rozwój przemysłu stoczniowego w Kanadzie jest integralną częścią krajowej strategii budowy statków, więc współpraca ze sprawdzoną firmą, która produkuje swoje produkty w Kanadzie, była kluczowym czynnikiem — powiedział David Belton, starszy dyrektor programu, statki wielozadaniowe w stoczni Seaspan.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii