Tegoroczni laureaci Złotych Kotwic na Baltexpo to głównie firmy znane na rynku, ale wśród nagrodzonych znalazł się też polski startup. Wszyscy wyznaczają trendy w polskiej gospodarce morskiej. Wręczenie Złotych Kotwic odbyło się w czasie zakończonych właśnie targów BALTEXPO w Gdańsku.
Na terenie gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding S.A., należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding S.A., odbyła się 24 września uroczystość pierwszego cięcia blach pod prom pasażersko-samochodowy dla szkockiego armatora Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL). Zagraniczne zlecenia mają istotne znaczenie dla dalszego rozwoju i rosnącego znaczenia polskich zakładów.
W piątek 4 lipca br. w stoczni Remontowa Shipbuilding zwodowano prom pasażersko-samochodowy o napędzie hybrydowym, który stocznia buduje dla Torghatten Nord AS.
Początek lipca dla wielu jest czasem wypoczynku i urlopów. Mimo letniej aury nie oznacza to, że w zakładach stoczniowych będą miały miejsce przestoje. W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding już w pierwszym tygodniu miesiąca odbędzie się wodowanie dwóch jednostek – pierwszego okrętu rozpoznania radioelektronicznego programu "Delfin" oraz promu powstającego dla norweskiego armatora Torghatten Nord AS. Do końca roku tak mocnych akcentów ma nie zabraknąć.
Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni była miejscem V edycji konferencji pt. "Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych". W jej trakcie nie zabrakło tematów poświęconych rozwojowi , szansom i wyzwaniom dla branży morskiej, w tym transportu i energetyki. Organizatorem wydarzenia było Studenckie Koło Logistyki „Transport-Infrastruktura-Rozwój” WSAiB.
2 czerwca 2025 roku w Oslo rozpoczęła się jubileuszowa, 60. edycja jednego z najważniejszych wydarzeń branży morskiej na świecie – Nor-Shipping. Tegoroczna odsłona targów przyciągnęła rekordowe zainteresowanie.
Najnowsza edycja operacji „Open Spirit” na Morzu Bałtyckim była przypomnieniem, że Litwa Łotwa i Estonia zmagają się z ciągłym zagrożeniem w postaci min morskich, bomb i innych obiektów niebezpiecznych z czasów II wojny światowej. Do tego dochodzą nowe zagrożenia stwarzane przez Rosję i inne siły, czego dowodem są akty sabotażu podwodnej infrastruktury krytycznej. Państwa bałtyckie w muszą się mierzyć z starzejącym się potencjałem do walki przeciwminowej, stąd coraz bardziej przebija się potrzeba wymiany okrętów.
Znajdujący się w Gdyni zakład obchodził 9 maja swój jubileusz 20 lat istnienia i działalności na rynku morskim. Była to okazja do podsumowania dotychczasowej działalności i omówienia planów na przyszłość.
Odbywający się drugiego dnia Defence24 Days Blok Prezentacyjny pt. „Modernizacja Marynarki Wojennej RP” posłużył prezentacji ofert zagranicznych, jak i krajowych producentów sprzętu dla sił morskich. Zakres wsparcia dla marynarki wojennej przedstawiła również Polska Grupa Zbrojeniowa S.A.
Od zwodowania czwartego niszczyciela min typu Kormoran II w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. minęło już blisko 10 miesięcy. Obok prac związanych z doposażaniem jednostki równocześnie trwa intensywne szkolenie jej pierwszej załogi. W związku z tym marynarze udali się na szkolenie do placówki Marynarki Wojennej Niemiec (Deutsche Marine).
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana