Za nami 20 lat historii biura projektowego Seatech, zajmującego się projektowaniem specjalistycznych jednostek na potrzeby przemysłu stoczniowego. To właśnie 15 października 2003 roku, dokładnie 20 lat temu, Gerard Jasiński, ówczesny Dyrektor Biura Statków Centromor, wraz z Pascalem Piriou, reprezentującym francuską stocznię Chantiers Piriou, założyli firmę o nazwie Seatech Engineering Sp. z o.o.
27 marca 2023, francuska grupa stoczniowa Piriou przekazała kolejną jednostkę CTV do armatora Atlantique Maritime Services. To już 10 jednostka przeznaczona do obsługi farm wiatrowych zbudowana przez tę stocznię.
Polska część Bałtyku weszła w czynną fazę realizacji zagospodarowania jej pod morskie farmy wiatrowe. Aktualnie złożonych jest ponad 137 wniosków. Realizacja związana z pierwszym etapem budowy farm wiatrowych jest na wysokim poziomie zaawansowania – organizowane są przetargi, spotkania z dostawcami, składanie łańcuchów dostaw. W tym momencie należy zadać kluczowe pytanie, kto i w jaki sposób dostarczy elementy do budowy tych farm, ile i jakie jednostki będą niezbędne do tego procesu, który przyczyni się do zielonej transformacji
Gwałtowny rozwój epidemii koronawirusa z końcem pierwszego kwartału 2020 roku zaskoczył globalną gospodarkę i w znaczący sposób zachwiał wieloma rynkami. Kryzys odbił się najbardziej na rynku rejsów pasażerskich, głównie wielkich wycieczkowców oraz sektorze offshore oil&gas.
Francuska firma Piriou stworzyła projekt nowego kablowca, który będzie mógł instalować i naprawiać zarówno kable zasilające jak i światłowodowe.
Seatech Engineering to firma oferująca nowatorskie projekty dla branży okrętowej. Współpracuje z wieloma stoczniami i armatorami, a jej szeregi zasila grono znamienitych specjalistów projektowania statków. Jak zapracowali sobie na swoją pozycję, dlaczego spektakularne sukcesy nie muszą być widowiskowe i jakimi projektami warto się chwalić opowiada nam prezes zarządu, Adam Ślipy.
6 marca 2018 roku, w Ambasadzie Polski w Paryżu doszło do podpisania umowy i zmiany właściciela Seatech Engineering. W ramach przeprowadzonej operacji wykupu menedżerskiego 80% udziałów znajdujących się w posiadaniu francuskiej grupy stoczniowej PIRIOU, przeszło w polskie ręce. Umowa uprawomocniła się 9 kwietnia 2018 roku.
Dumont d'Urville w drodze z Gdyni do Concarneau. Częściowo wyposażony kadłub nowoczesnego patrolowca dla Marine Nationale wypłynął na holu ze stoczni CRIST w sobotę. Trafi teraz do stoczni Piriou, która dokończy jego budowę.
Dumont d'Urville to wybudowana w stoczni CRIST, częściowo wykończona jednostka patrolowa przeznaczona dla Marine Nationale. Trafi niedługo do francuskiej stoczni, gdzie zostanie doposażona a następnie przekazana odbiorcy.
Tym razem chodzi o bloki i sekcje, które popłynęły do francuskich stoczni. Posłużą do budowy wycieczkowca MSC Bellissima oraz jednostki hydro-oceanograficznej dla Królewskiej Marynarki Maroka.
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24
Czarter jednostek typu jack-up. Zasady zatrudniania statków instalacyjnych wyjaśnia Maciej Olczak, Prezes ENMARO
Wszczęto postępowanie w sprawie wydania DŚU dla budowy zakładu produkcji łopat do turbin wiatrowych firmy Vestas
Michał Dąbrowski prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu
Kolejna wizyta ITS Luigi Rizzo w Porcie Gdynia. Włoska fregata chroni polskie wybrzeże
Od maja 2028 roku w Australii będzie obowiązywał zakaz eksportu żywych owiec drogą morską