Równolegle do targów morskich BaltExpo w Gdańsku odbyło się międzynarodowe spotkanie w ramach trzeciej już konferencji poświęconej okrętom opartym na platformie Arrowhead 140. Obecnie powstają trzy, oparte na niej serie fregat, jednocześnie pojawiło się grono kolejnych, zainteresowanych państw. Gospodarzem spotkania była Polska Grupa Zbrojeniowa S.A.
Dwa czołowe brytyjskie koncerny, odpowiedzialne za dostarczanie uzbrojenia, wyposażenia i całych okrętów dla brytyjskich sił morskich, podpisały porozumienie (Memorandum of Understanding, MOU). Na jego mocy Babcock oraz BAE Systems Bofors, mają zaoferować kompleksowy pakiet wsparcia dla armat morskich Bofors, jakie znajdą się na fregatach typu 31, znanych też jako typ Inspiration. Jednostki te wzbudzają w Polsce szczególne zainteresowanie z racji o oparcie ich projektu o platformę Arrowhead 140, będącej także wzorem dla wielozada
Francuski koncern zawarł umowę z indonezyjską stocznią PT PAL w związku z planem budowy w kraju zamawiającego okrętów podwodnych w wersji Scorpène Evolved. Zgodnie z planem Naval Group ma rozpocząć też szkolenie kadr stoczniowych, których przedstawiciele mają zyskać kompetencje w związku z planowanym przedsięwzięciem.
Niedługo po historycznym wodowaniu pierwszej fregaty typu 31, przyszłego HMS Venturer, brytyjski Babcock zaprezentował kolejny etap prac nad drugą jednostką tej serii. Powstający od stycznia 2023 roku okręt nabiera kształtów i stocznia prezentuje jeden z jego bloków w całej okazałości.
To był ważny dzień zarówno dla brytyjskiej Royal Navy, jak i stoczni Babcock mieszczącej się w szkockim Rosyth. 27 maja halę kadłubową opuściła pierwsza fregata typu 31, przyszły HMS Venturer, który w niedługim czasie zostanie zwodowana. Z polskiej perspektywy jest to o tyle interesujące, że opiera się na platformie Arrowhead 140, tak jak budowane fregaty programu „Miecznik” dla polskiej Marynarki Wojennej.
Jak poinformowała stocznia Babcock, w jej szkockim zakładzie w Rosyth nie ustają prace nad najnowszymi fregatami typu 31. Zaprezentowała aktualny stan prac nad drugą z pięciu zaplanowanych jednostek, która będzie nazywać się Active.
W trakcie targów militarnych NAVDEX w Zjednoczonych Emiratach Arabskich włoska firma Drass poinformowała, że podpisała umowę ramową z indonezyjską spółką w zakresie transferu technologii do budowy małych okrętów podwodnych. Ma to stanowić kamień milowy dla rozwoju tych technologii, stanowiąc kolejny przykład wzmacniania zdolności morskich przez Indonezję.
W stoczni Fincantieri w Muggiano odbyła się 29 stycznia tego roku ceremonia zmiany nazwy dwóch okrętów patrolowych typu Thanon di Revel. Pierwotnie miały trafić do Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare), jednakże w efekcie umowy i transakcji z władzami indonezyjskimi wejdą w skład sił morskich tego kraju.
W indonezyjskiej stoczni PT-PAL Indonesia w Surubaja odbyła się ceremonia położenia stępki pod drugą fregatę serii opartej na platformie Arrowhead 140, podobnie jak brytyjskie okręty typu 31 i polskie programu „Miecznik”. Nowe jednostki są określane jako typ Fregat Merah Putih, czyli „Czerwono-Biała Fregata”.
W indonezyjskiej, należącej do państwa stoczni PT PAL w Surabaya odbyło się cięcie blach, rozpoczynając tym samym budowę drugiej fregaty dla sił morskich tego państwa. Co wyróżnia tę jednostkę, określaną jako "czerwono-biała fregata" jest fakt, że jej projekt jest oparty na platformie Arrowhead 140, podobnie jak brytyjskie fregaty typu 31 oraz polskie programu "Miecznik". Jednostka powstaje na drodze umowy licencyjnej, wykorzystując zdolności lokalnej branży okrętowej i zbrojeniowej.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?