• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rolls-Royce z powodzeniem testuje swój pierwszy silnik okrętowy zasilany wyłącznie metanolem

Firma Rolls-Royce przeprowadziła na swoim stanowisku badawczym w Friedrichshafen testy swojego silnika okrętowego zasilanego wyłącznie metanolem. Wspólnie z partnerami uczestniczącymi w projekcie badawczym meOHmare inżynierowie, firmy mieli osiągnąć tym samym ważny kamień milowy na drodze do opracowania neutralnych dla klimatu i przyjaznych dla środowiska rozwiązań napędowych dla żeglugi morskiej.

29.10.2025, 13:25
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Siemens Energy i NEXTCHEM razem na rzecz rozwoju zeroemisyjnych napędów morskich

Dwie firmy poinformowały, Siemens Energy i NEXTCHEM poinformowały, że będą współpracować w celu opracowania modułowych rozwiązań ogniw paliwowych do wysokotemperaturowego metanolu dla przemysłu morskiego. Celem jest rozwój oferty dla branży morskiej, która jest zainteresowana wdrażaniem nisko- i zeroemisyjnych napędów dla statków.

29.09.2025, 16:53
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

W Szwecji zaprezentowano innowacyjny, ekologiczny samochodowiec klasy Aurora

W porcie w Göteborgu odbyła się ceremonia chrztu kolejnego nabytku Höegh Autoliners. Höegh Moonlight jest szóstym samochodowcem z innowacyjnej, mocno promowanej serii statków, prezentowanej jako „najbardziej zaawansowany i przyjazny dla środowiska PCTC na świecie”.

03.09.2025, 12:45
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kolejny, ekologiczny samochodowiec ochrzczony. Höegh Sunrise wyrusza na szerokie wody

W Japonii odbyła się uroczystość chrztu nowego statku we flocie przewoźnika Höegh Autoliners, Höegh Sunrise. To kolejna jednostka klasy Aurora, wpisującej się w politykę firmy na rzecz rozwoju zeroemisyjnej żeglugi. Z racji na to, że odpowiada za około 3% globalnych emisji, przy czym ich 90% pochodzi z transportu dalekomorskiego, przewoźnik dąży do popularyzowania nowych trendów i „podnoszenia poprzeczki”: w promowaniu bardziej zrównoważonej ekologicznie działalności morskiej.

29.06.2025, 13:21
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MAN Energy Solutions prezentuje „najmocniejszy na świecie" silnik metanolowy dla statków

Firma MAN Energy Solutions ogłosiła, że w czerwcu tego roku dostarczy dla pierwszego kontenerowca najmocniejszy na świecie dwusuwowy silnik metanolowy, typu MAN B&W 12G95ME-C10.5-LGIM (Liquid Gas Injection Methanol) o mocy znamionowej 82 440 kW przy 80 obr./min. Jest on obecnie budowany przez chińskiego licencjobiorcę CSSC-MES Diesel (CMD). Dzięki temu „najnowszemu, niezwykłemu kamieniowi milowemu” przedsiębiorstwo chce wpisywać się mocniej w działania na rzecz dekarbonizacji.

20.05.2025, 11:35
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MAN Energy Solutions Poland zmienia adres siedziby

Spółka MAN Energy Solutions Poland zawiadamia o zmianie adresu swojej siedziby. Nowym adresem firmy od 1 maja jest ul. Galaktyczna 37, 80-299 Gdańsk.

12.05.2025, 20:18
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

System Wärtsilä wychwytu CO2 ze statków, oficjalnie dostępny na rynku

Grupa technologiczna Wärtsilä ogłosiła, że ​​jej rozwiązanie do wychwytywania dwutlenku węgla (CCS) jest już dostępne komercyjnie dla światowego przemysłu morskiego.

08.05.2025, 11:55
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Pierwszy statek klasy Avance z napędem LNG firmy Crowley, Quetzal, rozpoczyna dziewiczy rejs

Nowy napędzany LNG kontenerowiec firmy Crowley, Quetzal, miał z powodzeniem rozpocząć swój inauguracyjny rejs komercyjny. Zdaniem firmy ma on otworzyć tym samym „nową erę” w efektywniejszej pod względem szybkości i częstotliwości żeglugi do portów w USA, krajach Ameryki Środkowej oraz Dominikany.

13.04.2025, 17:11
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kongsberg Maritime zabezpiecza kontrakt na wyposażenie statku Sea Dragon. Za jego budowę odpowiada stocznia CRIST

Norweska firma poinformowała 2 kwietnia o podpisaniu umowy na dostawę zintegrowanego pakietu wyposażenia dla nowego statku pomocniczego (OSV) dla armatora DOF. Przy tym przedsięwzięciu jest znaczny udział polskich firm, gdyż jednostka została zaprojektowana przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting, a za budowę odpowiada gdyńska stocznia CRIST.

03.04.2025, 14:37
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Stocznia CRIST zamawia silniki wysokoprężne MAN 12V175D w związku z budową statku Sea Dragon

Gdyńska stocznia zawarła umowę z MAN Energy Solutions na dostawę sześciu wysokoobrotowych silników wysokoprężnych MAN 12V175D. Znajdą się one na aktualnie budowanym statku OSV (Offshore Support Vessel) o nazwie Sea Dragon.

10.03.2025, 10:57
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.