Firma Rolls-Royce przeprowadziła na swoim stanowisku badawczym w Friedrichshafen testy swojego silnika okrętowego zasilanego wyłącznie metanolem. Wspólnie z partnerami uczestniczącymi w projekcie badawczym meOHmare inżynierowie, firmy mieli osiągnąć tym samym ważny kamień milowy na drodze do opracowania neutralnych dla klimatu i przyjaznych dla środowiska rozwiązań napędowych dla żeglugi morskiej.
Dwie firmy poinformowały, Siemens Energy i NEXTCHEM poinformowały, że będą współpracować w celu opracowania modułowych rozwiązań ogniw paliwowych do wysokotemperaturowego metanolu dla przemysłu morskiego. Celem jest rozwój oferty dla branży morskiej, która jest zainteresowana wdrażaniem nisko- i zeroemisyjnych napędów dla statków.
W porcie w Göteborgu odbyła się ceremonia chrztu kolejnego nabytku Höegh Autoliners. Höegh Moonlight jest szóstym samochodowcem z innowacyjnej, mocno promowanej serii statków, prezentowanej jako „najbardziej zaawansowany i przyjazny dla środowiska PCTC na świecie”.
W Japonii odbyła się uroczystość chrztu nowego statku we flocie przewoźnika Höegh Autoliners, Höegh Sunrise. To kolejna jednostka klasy Aurora, wpisującej się w politykę firmy na rzecz rozwoju zeroemisyjnej żeglugi. Z racji na to, że odpowiada za około 3% globalnych emisji, przy czym ich 90% pochodzi z transportu dalekomorskiego, przewoźnik dąży do popularyzowania nowych trendów i „podnoszenia poprzeczki”: w promowaniu bardziej zrównoważonej ekologicznie działalności morskiej.
Firma MAN Energy Solutions ogłosiła, że w czerwcu tego roku dostarczy dla pierwszego kontenerowca najmocniejszy na świecie dwusuwowy silnik metanolowy, typu MAN B&W 12G95ME-C10.5-LGIM (Liquid Gas Injection Methanol) o mocy znamionowej 82 440 kW przy 80 obr./min. Jest on obecnie budowany przez chińskiego licencjobiorcę CSSC-MES Diesel (CMD). Dzięki temu „najnowszemu, niezwykłemu kamieniowi milowemu” przedsiębiorstwo chce wpisywać się mocniej w działania na rzecz dekarbonizacji.
Spółka MAN Energy Solutions Poland zawiadamia o zmianie adresu swojej siedziby. Nowym adresem firmy od 1 maja jest ul. Galaktyczna 37, 80-299 Gdańsk.
Grupa technologiczna Wärtsilä ogłosiła, że jej rozwiązanie do wychwytywania dwutlenku węgla (CCS) jest już dostępne komercyjnie dla światowego przemysłu morskiego.
Nowy napędzany LNG kontenerowiec firmy Crowley, Quetzal, miał z powodzeniem rozpocząć swój inauguracyjny rejs komercyjny. Zdaniem firmy ma on otworzyć tym samym „nową erę” w efektywniejszej pod względem szybkości i częstotliwości żeglugi do portów w USA, krajach Ameryki Środkowej oraz Dominikany.
Norweska firma poinformowała 2 kwietnia o podpisaniu umowy na dostawę zintegrowanego pakietu wyposażenia dla nowego statku pomocniczego (OSV) dla armatora DOF. Przy tym przedsięwzięciu jest znaczny udział polskich firm, gdyż jednostka została zaprojektowana przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting, a za budowę odpowiada gdyńska stocznia CRIST.
Gdyńska stocznia zawarła umowę z MAN Energy Solutions na dostawę sześciu wysokoobrotowych silników wysokoprężnych MAN 12V175D. Znajdą się one na aktualnie budowanym statku OSV (Offshore Support Vessel) o nazwie Sea Dragon.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”