Na terenie zakładu Centrum Wsparcia i Eksperymentów Marynarki Wojennej w La Spezii, koncern Fincantieri uruchomił swój pierwszy podwodny system bezzałogowy „DEEP” w ramach misji demonstracyjnej.
Pod koniec września w La Spezia miało miejsce, podczas wydarzenia pn. Seafuture, podpisanie wstępnego porozumienia grecko-włoskiego, którego celem jest sprzedaż dwóch okrętów Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare), fregat typu Carlo Bergamini, znanych też jako seria FREMM. Pośredniczyć ma w tym wykonawca budowy tych jednostek, koncern Fincantieri, który dostosuje je do wymagań i potrzeb nowego posiadacza.
Stocznia Sarzana koło włoskiej La Spezia była miejscem rozpoczęcia procesu laminacji kadłuba dla niszczyciela min, który trafi do służby w Marynarce Wojennej Włoch (Marina Militare). To pierwsza z zaplanowanej serii jednostek, które mają wzmocnić nadzór dna morskiego i ochronę infrastruktury krytycznej. Głównym wykonawcą jest Intermarine.
Członkowie kadry oficerskiej 13. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża wzięli udział w drugiej w tym roku edycji ćwiczenia dowódczo-sztabowego, wspomaganego komputerowo (CAX – Computer Aided Exercise) pk. „Dynamic Move 2025”. Była to okazja do wymiany doświadczeń z przedstawicielami morskich sił zbrojnych innych państw NATO oraz zaprezentować swoje umiejętności.
W ramach kooperacji Marynarki Włoch i koncernu Fincantieri przeprowadzono operację transportu okrętu podwodnego typu Todaro (opartego na 212A), ITS Scirè (S 527). W Zatoce La Spezia, między wyspami Palmaria i Tino jednostka została umieszczona w suchym doku na pokładzie półzanurzalnej platformy. Jak podkreśla włoska firma, to przedsięwzięcie było „absolutną nowością” w historii rodzimego, morskiego rodzaju sił zbrojnych.
Okręt Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare), ITS Antonio Marceglia, wyruszy w blisko półroczną podróż, w trakcie której ma pokonać 20 000 mil morskich i wejść do 18 portów w 14 krajach. Tego rodzaju rejsy to wielkie wyzwanie dla załogi, ale też szansa na zdobycie cennego doświadczenia i przygoda życia. Jednostka staje się też swoistym ambasadorem swojego kraju. Fregata ta wcześniej przez kilka miesięcy operowała na polskich wodach.
Żaglowiec Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare) otrzymał został mianowany przez ordynariat polowy miejscem jubileuszowym, otrzymując status miejsca Roku Świętego. To wyjątkowe wyróżnienie w Kościele Katolickim, które oznacza, że wchodząc na jego pokład można uzyskać odpust zupełny, podobnie jak w Rzymie.
Konsorcjum w składzie Intermarine (część IMMSI Group) i koncern Leonardo podpisały z włoską Dyrekcją Uzbrojenia Marynarki Wojennej (NAVARM) umowę na dostawę pięciu nowych niszczycieli min wraz ze wsparciem logistycznym. Wartość umowy wynosi 1,6 mld euro z opcją na kolejne 1 mld w związku z rozwojem przedsięwzięcia. W ten sposób Marynarka Wojenna Włoch (Marina Militare) ma otrzymać nowoczesne okręty do działań przeciwminowych i związane z tym zdolności z racji na potrzebę dokonania skoku technologicznego.
Wiosną 1939 r. hasło "Żywe torpedy" nabrało rozgłosu po ogłoszeniu przez III Rzeszę roszczeń wobec Polski. Idea ochotników do samobójczych misji była potężną akcją propagandową, a nie pomysłem na skuteczną walkę z Niemcami - powiedział PAP historyk dr Marcin Kłodziński.
Na pokład statku Seaway Albatross (IMO: 9032496) umieszczono wyjątkowy ładunek w postaci trzech wycofanych ze służby okrętów podwodnych. Wcześniej wchodziły w skład Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Aktualnie są w drodze do tureckiej stoczni Ege Celic w Aliaga, gdzie zostaną zezłomowane.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem
Brytyjski patrolowiec śledził rosyjską korwetę i tankowiec na kanale La Manche
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie