Pierwszy amerykański statek instalacyjny morskich turbin wiatrowych zgodnych z ustawą Jones Act zalicza kolejne opóźnienie. Jednostka Charybdis, budowana dla Dominion Energy, jest gotowa, ale przedłużają się inspekcje i mnożą elementy wymagające korekty.
Na terenie stoczni znajdującej się w Filadelfii, odbyła się ceremonia położenia stępki pod pierwszy z trzech kontenerowców klasy Alotha dla przewoźnika Matson. Przedsięwzięcie ma wpisywać się w odrodzenie amerykańskiego przemysłu stoczniowego. Sęk w tym, że wydarzenie miało miejsce w… Hanwha Philly Shipyard, zakładzie którego zakup sfinalizował w ub. r. południowokoreański koncern Hanwha.
Jedną z poprzednich publikacji, zatytułowaną „U.S. Coastguard (USCG) – Morskie Organy Ścigania” zapoczątkowano serię artykułów poświęconych organom władzy publicznej, działającym w obszarze szeroko rozumianego bezpieczeństwa morskiego, a określanym zbiorczo jako tzw. maritime law enforcement. Wybór Straży Wybrzeża Stanów Zjednoczonych jako pierwszej z opisywanych w tym zakresie instytucji nie był przypadkowy.
Międzynarodowe morskie prawo pracy, przyjmuje, iż członek załogi, który w wykonaniu polecenia swojego przełożonego doznał uszczerbku na zdrowiu w związku z pracą na statku, dysponuje, co do zasady – prawem do stosownego roszczenia odszkodowawczego, w stosunku do armatora, w zakresie ustalonym stosowną umową oraz prawem właściwym dla tej umowy (a niekiedy prawem właściwym dla miejsca wypadku).
St. Johns Ship Building, zakład w Palatka na Florydzie należący do Americraft Marine ogłosił dostarczenie Atlantic Resolute, pierwszej z dwóch jednostek Chartwell Ambitious-Class Crew Transfer Vessels (CTV) zgodnych z Jones Act, zamówionych przez Atlantic Wind Transfers. To trzecie dostarczenie CTV przez St. Johns Ship Building w ciągu sześciu miesięcy, co potwierdza ich zdolność do budowy różnorodnych jednostek zaprojektowanych przez Incat i Chartwell.
Amerykański łańcuch dostaw morskiej energii wiatrowej osiąga ważny kamień milowy w postaci chrztu pierwszego w historii amerykańskiego statku do obsługi morskiej energetyki wiatrowej (SOV), który odegra kluczową rolę w umożliwieniu krajowej produkcji energii i wzmocnieniu niezależności energetycznej Ameryki. To statek dla techników zajmujących się obsługą północno-wschodnich farm wiatrowych Ørsted.
Kalypso Offshore Energy podpisał list intencyjny (LOI) z Royal IHC w sprawie budowy pierwszego w USA innowacyjnego statku do układania kabli (Cable Lay Vessel) zgodnego z ustawą Jones Act. Jednostka będzie zaangażowana przy pracach związanych z budową morskich farm wiatrowych na amerykańskich wodach.
Wczoraj w Teksasie odbyło się wodowanie pierwszego zbudowanego w Stanach Zjednoczonych statku do instalacji morskich turbin wiatrowych.
Chartwell Marine ogłasza współpracę z VARD w celu wprowadzenia nowej jednostki do zadań serwisowych, tzw. "Midi-SOV". Statek, który ma trafić na rynek amerykański i europejski już w przyszłym roku, ma zaprezentować efekt połączenia specjalistycznej wiedzy obu przedsiębiorstw w celu budowy jednostek morskich przeznaczonych do transferu pracowników i zadań serwisowych, zapewniając zupełnie nowe rozwiązanie dla ciągłego wyzwania, jakim jest rozwój morskiej energetyki wiatrowej na całym świecie.
Jak zwiększyć udział polskich firm w budowie morskich farm wiatrowych na Bałtyku i w innych częściach świata? Jak uczynić je nie tylko podwykonawcami, ale również głównymi wykonawcami? Obecnie wśród branżowych spotkań oraz na specjalistycznych portalach trwają dyskusje na temat budowy statku WTIV (Wind Turbine Installation Vessel) dla polskiego armatora.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji