Kalypso Offshore Energy podpisał list intencyjny (LOI) z Royal IHC w sprawie budowy pierwszego w USA innowacyjnego statku do układania kabli (Cable Lay Vessel) zgodnego z ustawą Jones Act. Jednostka będzie zaangażowana przy pracach związanych z budową morskich farm wiatrowych na amerykańskich wodach.
Współpraca między Kalypso i Royal IHC ma oznaczać znaczący postęp w amerykańskim łańcuchu dostaw morskiej energetyki wiatrowej poprzez wypełnienie kluczowej luki w możliwościach statków działających w branży offshore w USA. Wykorzystując rozległą wiedzę inżynieryjną Royal IHC i wiedzę branżową Kalypso w zakresie dostarczania bezpiecznych i wydajnych rozwiązań w zakresie instalacji kablowych, partnerstwo obu firm na celu zbudowanie w kraju najnowocześniejszego CLV o masie 5000 ton. Statek ma zapewnić bezpieczne, wszechstronne i wydajne usługi w zakresie układania kabli, w tym możliwości ich instalacji, naprawy i konserwacji.
– Kalypso jest podekscytowany możliwością współpracy z Royal IHC przy zaprojektowaniu i dostarczeniu pierwszego w Ameryce statku do układania kabli, zbudowanego na amerykańskim terenie i przeznaczonego dla morskiej energetyki wiatrowej. CLV Kalypso poprawi perspektywy kraju w zakresie energii morskiej na morzu i będzie wspierać lokalne rozwój ekonomiczny – powiedział Colin Smith, dyrektor zarządzający Kalypso.
– Jestem dumny, że mogę kierować firmą zdolną do wniesienia tak kluczowego wkładu w transformację energetyczną i bezpieczeństwo energetyczne na rodzimym, amerykańskim rynku. Budowa tego CLV jest znaczącym kamień milowy dla Royal IHC i sektora morskiej energetyki wiatrowej w USA. Czujemy się zaszczyceni, że możemy zapewnić wartość dodaną tak kompetentnemu pionierowi, jak Kalypso – zaznaczył Derk te Bokkel, dyrektor generalny Royal IHC
– Instalacja i naprawa kabli to kluczowe, ale często pomijane funkcje w branży morskiej energetyki wiatrowej, dlatego USA muszą zwiększyć swoje możliwości, aby osiągnąć cele stanowe i federalne w zakresie wdrażania. Ta inwestycja i partnerstwo pokazują atrakcyjność rynku amerykańskiego i stanowią znaczące dojrzewanie naszego krajowego łańcucha dostaw – powiedział John Begala, wiceprezes ds. polityki stanowej i federalnej w Oceantic Network, organizacji non-profit działająca na rzecz rozwoju morskiej energetyki wiatrowej i innych sektorów oceanicznych odnawialnych źródeł energii.
Obie firmy planują będą w dalszym ciągu ściśle współpracować w celu sfinalizowania szczegółów kontraktu, prac inżynieryjnych i konstrukcyjnych. Ma to stanowić dla nich znaczący krok w realizacji misji polegającej na oferowaniu lokalnego, doświadczonego rozwiązania dla sektora układania kabli w amerykańskim przemyśle morskiej energetyki wiatrowej, wspierając przy tym lokalny przemysł stoczniowy oraz łańcuch dostaw. Przypomnijmy, że przed paroma dniami w stoczni Seatrium AmFELS w Brownsville Teksasie odbyło się wodowanie pierwszego, zbudowanego w kraju statku do instalacji morskich turbin wiatrowych. Wykorzystano przy tym materiały i podmioty pochodzące tylko z USA, więc prawdopodobnie podobnie zostanie zrealizowana budowa kablowca.
Odwołano wiceprezesów LOTOS Petrobaltic
Allseas uzyskuje kontrakt dla morskiej farmy wiatrowej Gennaker na Morzu Bałtyckim
MFW Baltica. Ogłoszono chętnych na przeprowadzenie monitoringu morświnów
Władze USA ogłaszają pięcioletni harmonogram dzierżaw morskich farm wiatrowych
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką
U brzegów Namibii odkryto jedno z największych złóż ropy naftowej