St. Johns Ship Building, zakład w Palatka na Florydzie należący do Americraft Marine ogłosił dostarczenie Atlantic Resolute, pierwszej z dwóch jednostek Chartwell Ambitious-Class Crew Transfer Vessels (CTV) zgodnych z Jones Act, zamówionych przez Atlantic Wind Transfers. To trzecie dostarczenie CTV przez St. Johns Ship Building w ciągu sześciu miesięcy, co potwierdza ich zdolność do budowy różnorodnych jednostek zaprojektowanych przez Incat i Chartwell.
- Jesteśmy zadowoleni z dodania Atlantic Resolute do rosnącej listy CTV zbudowanych przez St. Johns Ship Building. Ukończenie i dostarczenie tej jednostki stanowi przykład wszechstronności naszej stoczni i zaangażowania naszych wykwalifikowanych pracowników - powiedział Joe Rella, prezes St. Johns Ship Building.
W ciągu ostatnich dwóch lat St. Johns Ship Building przeszła znaczną transformację, modernizując swoje możliwości i inwestując w nowe talenty, co umożliwiło efektywną produkcję wielu jednostek jednocześnie. Po przejęciu przez Americraft Marine w 2022 roku, St. Johns stała się częścią globalnej sieci Libra Group, działającej w prawie 60 krajach.
St. Johns Ship Building angażuje się w dostarczanie innowacyjnych jednostek, wspierając zrównoważony rozwój poprzez produkcję CTV, kluczowych dla obsługi turbin wiatrowych na morzu. Te specjalistyczne jednostki wspierają przyszłe wykorzystanie nowoczesnych, bezzałogowych statków morskich oraz barek zbierających dane do zwiększenia efektywności energetycznej i transportowej.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?