Damen Shipyards podpisał kontrakt na budowę szóstego statku typu Commissioning Service Operation Vessel (CSOV) dla dostawcy usług transferu personelu offshore Windcat, uzupełniając tym samym serię sześciu jednostek przeznaczonych do wsparcia działań branży energetycznej na morzu. Kontrakt oznacza dalsze wzmocnienie współpracy pomiędzy Damen, Windcat i CMB.TECH. Windcat wdroży "Elevation Series", aby zapewnić wsparcie techniczne i konserwacyjne dla morskich farm wiatrowych.
Damen zbuduje szóstą jednostkę CSOV w stoczni Ha Long w Wietnamie, gdzie obecnie trwa na różnych etapach budowa pięciu statków. Pierwszy CSOV zostanie dostarczony na początku przyszłego roku.
- Pracując razem z Windcat i CMB.TECH w ciągu ostatnich kilku lat pokazujemy siłę tej współpracy. Ścisłe współdziałanie z CMB.TECH w celu opracowania komponentu wodorowego tego statku, przekształcenie nowej technologii w sprawdzoną technologię, jest przełomem w branży. I oczywiście doceniamy współpracę z Windcat przy tworzeniu całej serii sześciu statków. Fakt, że Windcat zamówił kolejną jednostkę, pokazuje ich jasną wizję - wskazał Joost van der Weiden, dyrektor sprzedaży Damen w krajach Beneluksu.
- Jesteśmy naprawdę podekscytowani potwierdzeniem szóstego statku z tej serii innowacyjnych, wydajnych i wysokowydajnych jednostek. Wspólnie z Damen spędziliśmy również dużo czasu myśląc o organizacji pracy na pokładzie techników morskich farm wiatrowych; w jaki sposób mogą przemieszczać się z punktu A do punktu B tak efektywnie, jak to możliwe, zarówno pod względem wydajności operacyjnej, jak i bezpieczeństwa - przekazał dyrektor zarządzający Windcat Willem Van Der Wel.
"Seria Elevation" CSOV jest wynikiem ścisłej współpracy między trzema dyscyplinami: usługami transferu załogi offshore, przyszłościowym właścicielem floty i budową statków: z trzema stronami Windcat, CMB.TECH i Damen wnoszącymi swoją wiedzę do deski kreślarskiej. Szczególną uwagę zwrócono na wewnętrzny projekt każdej z jednostek, co obejmowało zapewnienie komfortu przebywania i pracy na nich. Projekty wnętrz miały przywodzić na myśl wysokiej klasy hotel, dzięki czemu technicy jak i członkowie załogi mieli poczucie wysokich warunków przebywania.
Ostateczny projekt dotyczy statku o długości 87 metrów, który może pomieścić 120 osób na pokładzie. Korzystając z wkładu CMB.TECH, a także wniosków wyciągniętych z napędzanego wodorem statku Crew Transfer Vessel firmy Windcat, CSOV będzie wyposażony w technologię podwójnego napędu tym zielonym paliwem. Pozwoli to nie tylko znacznie zmniejszyć emisję CO2, ale także zapewnić Windcat wiodącą pozycję w zakresie stosowania zrównoważonych paliw. Dzięki temu praca firmy na rzecz energetyki wiatrowej również ma pozostać zdekarbonizowana.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii