W holenderskim Dordrecht odbył się 28 czerwca chrzest nowego holownika Damen ASD Tug 3212 dostarczonego przez Damen Shipyards do firmy holowniczej Muller Dordrecht. Nazwany En Avant 26 statek był trzecim, który został dostarczony do firmy w ciągu ostatnich trzech lat. Pozostałe to holownik tej samej serii o nazwie En Avant 25 i phacz Z-drive zbudowany przez Concordia Damen.
En Avant 26 został zbudowany w specjalistycznej stoczni holowniczej Damen Song Cam Shipyard w Haiphong w Wietnamie i dostarczony do Holandii w maju wraz z innymi dziesięcioma holownikami Damen na pokładzie ciężkiego statku dźwigowego BigLift Happy Star. Od złożenia zamówienia do dostawy minął nieco ponad rok dzięki polityce Damen polegającej na budowaniu popularnych statków wcześniej i dopiero potem ich sprzedaży, biorąc też pod uwagę dostosowanie pod konkretne zamówienie.
- Chociaż nie aspirujemy do bycia największym operatorem holowników w Europie, chcemy być najlepsi. Nasze holowniki umożliwiają nam dostarczanie dodatkowej wartości dodanej naszym klientom dzięki ich jakości i doskonałemu wsparciu posprzedażowemu Damen - przekazał Bram Muller, prezes Muller Dordrecht.
- To oczywiste, że Muller Dordrecht ma dobry i silny wiatr w żaglach. Dzięki dwóm nowym holownikom ASD 3212 we flocie i jednemu holownikowi ASD 2811 w budowie w Wietnamie, Muller Dordrecht zwiększa swoje możliwości i staje się bardziej ekologiczny. To ogromna przyjemność współpracować z nimi, mając wspólne wartości i wiele innych wspólnych cech. Niedawnym wydarzeniem było powitanie Happy Star, gdy przybył do Rotterdamu - stwierdził Joost van der Weiden, dyrektor ds. sprzedaży w Damen Benelux
Damen ASD Tug 3212 jest głównym produktem serii ASD (Azimuth Stern Drive) zaprojektowanej i wyprodukowanej przez holenderskiego stoczniowca. Potężny i bardzo zwrotny, 32-metrowy statek zapewnia ponad 80 ton uciągu, dzięki czemu jest w stanie obsługiwać nawet największe kontenerowce w porcie, a także holować je na morzu. Podobnie jak jego poprzednik, En Avant 26 jest kompleksowo wyposażony. Posiada certyfikat IMO Tier III, dużą wciągarkę rufową wraz z otwartą rufą, hydrauliczne sworznie prowadzące linę holowniczą, żuraw pokładowy i łódź pomocniczą.

Z myślą o kliencie firma przygotowała również pakiet zimowy do operacji w innych porach roku, który obejmuje dodatkową izolację, ogrzewane okna i specjalny system ogrzewania, w którym ciepło silnika jest wykorzystywane do ogrzewania pomieszczeń mieszkalnych, dzięki czemu jednostki są przyjaźniejsze środowisko, zmniejszając też zużycie energii. Umożliwi to w razie potrzeby operowanie na Morzu Bałtyckim przez cały rok, a także na wodach Europy Zachodniej i Południowej.
Muller Dordrecht, z siedzibą w Dordrecht w Holandii, ma ponad stuletnią historię świadczenia usług holowniczych, ratowniczych, transportu ciężkiego i innych. Firma i Damen współpracują ze sobą od ponad 50 lat i podzielają podobne wartości w zakresie zrównoważonego rozwoju, zarządzania i współpracy. Obecnie Muller Dordrecht posiada sześć statków dostarczonych przez Damen w swojej piętnastoosobowej flocie holowników. Siódmy, należący do serii ASD Tug 2811, jest również w trakcie budowy w wietnamskiej stoczni Damen Song Cam.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów