Rosyjski satrapa Władimir Putin ma od początku wojny z Ukrainą mnóstwo zmartwień. Nie dość, że wojna idzie nie po jego myśli, a jego kraj zsunął się w rezultacie pomiędzy kraje ekonomicznego trzeciego świata, to jeszcze trzeba było ratować swój luksusowy jacht.
Estońskie firmy - pomimo wojny na Ukrainie - dostarczały części zamienne do osobistego jachtu rosyjskiego prezydenta Władimira Putina - podał w środę dziennik "Postimees", powołując się na informacje fundacji rosyjskiego opozycjonisty Aleksieja Nawalnego.
Tuż przed agresją na Ukrainę Władimir Putin sprowadził z Niemiec swój nowy luksusowy jacht morski Graceful wart 100 mln USD, na którym zamontowano luksusowe wyposażenie, importując je z Włoch i Estonii z ominięciem sankcji - twierdzą współpracownicy opozycjonisty Aleksieja Nawalnego.
Zajmujący się białym wywiadem bloger H I Sutton twierdzi, że rosyjscy oligarchowie na czele z Władimirem Putinem utworzyli pod Petersburgiem specjalny ośrodek, w którym chronią swoje superjachty.
Niemiecka policja, w poszukiwaniu majątku rosyjskich oligarchów, natrafiła na luksusowe jachty, mogące być ich własnością. Także FBI zainteresowało się kilkoma jachtami, powstałymi na terenie stoczni w Bremie, które należą z dużym prawdopodobieństwem do Rosjan objętych sankcjami, a nawet do Władimira Putina – opisuje portal "Tagesschau".
Rosyjscy oligarchowie zaczynają odczuwać skutki sankcji nałożonych przez Zachód w wyniku inwazji na Ukrainę. W Hamburgu zajęty przez niemieckie władze został jacht rosyjskiego miliardera Aliszera Usmanowa. Jest to jedna z największych tego typu jednostek na świecie. We Włoskiej Ligurii zablokowano dwa luksusowe jachty.
Luksusowy jacht Graceful o wartości 98 mln dolarów należący do rosyjskiego przywódcy Władimira Putina jest celem grupy Anonymous. Zgodnie z doniesieniami medialnymi, aktywiści zmodyfikowali dane lokalizacyjne jachtu sprawiając, że "rozbił się" u brzegu Wyspy Węży, a następnie zmienił kurs na "piekło".
Luksusowy jacht Graceful, należący do rosyjskiego przywódcy Władimira Putina, opuścił w poniedziałek o świcie port w Hamburgu – informuje we wtorek „Bild”. Gazeta przypuszcza, że Putin zabrał swój jacht z niemieckich wód z obawy przed konfiskatą w ramach zapowiadanych przez Zachód sankcji.
Gospodarka morska zdaje test odporności w czasie kryzysu, jednak wpływ pandemii wciąż jest widoczny w różnych jej sektorach. Publikujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych.
Brali udział w projektowaniu takich jednostek jak samopodnośne jednostki typu jack-up (m.in. Innovation, Vidar, Zourite), megajacht Graceful, pływający dok Marco Polo, hybrydowy prom Elektra czy seria chemikaliowców i wiele innych obiektów. Są dowodem na to, że polska myśl okrętowa prężnie się rozwija. Rozmawiamy z przedstawicielami biura projektowego StoGda Ship Design & Engineering.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy