W mieszczącym się w północnej części Dżakarty porcie Mako Kolinlamil odbyło się przekazanie do służby nowego, małego okrętu rakietowego, KRI Belati (622). Zaprojektowany i zbudowany w ramach kooperacji krajowych podmiotów, ma stanowić o rozwoju potencjału Indonezji w ramach przemysłu okrętowego. Biorąc pod uwagę położenie i rozmiary państwa, rozwój potencjału morskiego stanowi istotny element polityki obronnej, której częścią jest rozwijanie własnych kompetencji.
Francuski koncern zawarł umowę z indonezyjską stocznią PT PAL w związku z planem budowy w kraju zamawiającego okrętów podwodnych w wersji Scorpène Evolved. Zgodnie z planem Naval Group ma rozpocząć też szkolenie kadr stoczniowych, których przedstawiciele mają zyskać kompetencje w związku z planowanym przedsięwzięciem.
W stoczni mieszczącej się w Muggiano odbyła się uroczystość przekazania pierwszego z dwóch dużych okrętów patrolowych typu Thaon di Revel, na którym odtąd oficjalnie powiewa czerwono-biała bandera Indonezji. Choć pierwotnie powstawał dla Włoch, KRI Brawijaya (320) w krótkim czasie został dostosowany do potrzeb nowego zamawiającego i teraz dołączy do dynamicznie rozwijających się sił morskich największego, wyspiarskiego państwa Azji Południowo-Wschodniej.
Francuski Wydział Badań Podwodnych i Archeologii Podwodnej (Le Département des recherches archéologiques subaquatiques et sous-marines, DRASSM) poinformował o efektach badań wraku odkrytego w marcu tego roku na Morzu Śródziemnym, nieopodal miejscowości Ramatuelle, leżącej w regionie Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże.
Największe państwo wyspiarskie Azji wzbogaca swoje siły morskie (Tentara Nasional Indonesia Angkatan Laut) oficjalnie wprowadziło do służby nowy okręt, korwetę KRI Bung Hatta (370). W związku z tym w Batam na wyspie Riau odbyła się 17 kwietnia, z udziałem władz państwowych i kadr wojskowych.
Niedawna informacja o rozwinięciu oferty Hanwha Ocean w ramach programu „Orka” o rozwiązanie pomostowe w postaci używanego okrętu sprawiła, że powrócił temat tego, czy polska Marynarka Wojenna potrzebuje czegoś takiego. W obliczu posiadania jednego, niemal 40-letniego ORP Orzeł, pojawia się pytanie, czy w sytuacji wyzwania, jakim jest utrzymanie ciągłości szkolenia kadr, takie rozwiązanie jest konieczne, czy też w obliczu wydatków państwa i różnych alternatyw w rzeczywistości zbyteczne.
Na początku kwietnia przedstawiciele południowokoreańskiej stoczni Hanwha Ocean z siedzibą w Geoje spotkali się w Polsce z przedstawicielami prasy, aby przedstawić nowe informacje na temat oferty na okręty podwodne dla Marynarki Wojennej w ramach programu „Orka”. Największe zainteresowanie budzi temat rozwiązania pomostowego w postaci okrętu podwodnego celem utrzymania gotowości operacyjnej sił morskich.
W trakcie targów militarnych NAVDEX w Zjednoczonych Emiratach Arabskich włoska firma Drass poinformowała, że podpisała umowę ramową z indonezyjską spółką w zakresie transferu technologii do budowy małych okrętów podwodnych. Ma to stanowić kamień milowy dla rozwoju tych technologii, stanowiąc kolejny przykład wzmacniania zdolności morskich przez Indonezję.
Włoskie firmy Drass i Leonardo przekazały 2 grudnia informacje o efektach swojej współpracy. Testują mały pojazd podwodny dla nurków (Swimmer Delivery Vehicle, SDV), D28. Wyposażony również w lekkie torpedy Black Scorpion ma być platformą przeznaczoną do działań w zakresie zwalczania okrętów podwodnych oraz ochrony i ochrony infrastruktury krytycznej.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Grupa Azoty: po 3 kwartałach br. EBITDA poprawiła się z minus 186 mln zł do 346 mln zł
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym