Tankowiec LNG Christophe De Margerie opuścił rosyjski terminal Arctic LNG 2 po załadowaniu ładunku skroplonego gazu ziemnego – wynika z danych firm analitycznych LSEG oraz Kpler. Oznacza to, że projekt kontynuuje produkcję i eksport mimo zachodnich sankcji nałożonych na Rosję w związku z wojną w Ukrainie.
W ramach rosyjskiego projektu skraplania gazu ziemnego Arctic LNG 2, zlokalizowanego na Półwyspie Gydanskim, uruchomiono drugi terminal załadunku gazu, co oznacza ważny krok w kierunku pełnej operacyjności instalacji mimo międzynarodowych sankcji.
BP, Shell, Exxon i Equinor już ogłosiły, że zawieszają lub całkowicie likwidują swoje działania w Rosji. Rosyjskiego rynku nie zamierza opuścić TotalEnergies.
W 2020 r. Północną Drogą Morską w tranzycie przepłynęły 64 statki, w 2019 r. – 37 jednostek, a w 2018 – 27 statków. Kanał Sueski dziennie pokonuje około 500 jednostek. Czy wobec tego Północna Droga Morska może stanowić alternatywę dla szlaków handlowych prowadzących przez Pacyfik, Ocean Indyjski i Morze Śródziemne?
Arktyczny gazowiec LNG, należący do rosyjskiego armatora Sovcomflo, jest w trakcie rejsu wschodnim sektorem Północnej Drogi Morskiej (NSR). W trakcie eksperymentalnej podróży z rosyjskiej Sabietty do chińskiego Jiangsu jednostce towarzyszy lodołamacz.
Rosja planuje o dwa tygodnie przyśpieszyć i wydłużyć sezon żeglugi wielkich transportowców ze skroplonym gazem ziemnym pokonujących Północną Drogę Morską z Azji do Europy. Może to być możliwe dzięki nietypowo wysokim temperaturom panującym we wschodniej Arktyce – pisze Bloomberg.
Podczas ostatniego spotkania Władimira Putina z dyrektorem generalnym Rosatom State Atomic Energy Corporation Aleksiejem Lichaczowem, szef spółki poinformował prezydenta m.in. o planach związanych z rozwojem Północnej Drogi Morskiej.
Arktyczny przewoźnik skroplonego gazu ziemnego Christophe de Margerie z sukcesem przepłynął szlak tranzytowy Pólnocnej Drogi Morskiej (NSR). Statek klasy lodowej Arc7 należący do Sovcomflot pokonał pokrytą lodem część NSR skierowaną na wschód i dotarł do Cieśniny Beringa w ciągu 12 dni.
Arktyczny gazowiec LNG Christophe de Margerie, którego właścicielem i operatorem jest Sovcomflot, załadował pierwszą partię LNG wyprodukowaną w trzecim zakładzie instalacji Jamał LNG.
Niezależny rosyjski producent gazu Novatek oraz państwowy armator Sovcomflot nawiązały strategiczną współpracę w sprawie rozwoju żeglugi arktycznej na pożytek terminali Novateku – Jamał LNG i Arctic LNG-2.
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie