24 października Zarząd Morskiego Portu Gdańsk gościł silną reprezentację Shandong Port Group. To największa grupa portowa na świecie, obejmująca porty: Qingdao, Rizhao, Yantai i Bohai Bay.
Zarówno Koalicja Obywatelska, jak i Prawo i Sprawiedliwość poświęciły znaczną uwagę gospodarce morskiej podczas swoich ostatnich kongresów programowych. Politycy podkreślali strategiczne znaczenie Bałtyku dla rozwoju gospodarczego, energetycznego i obronnego kraju.
Szanghaj to modelowy port morski, który świetnie żyje w symbiozie z dynamicznie rozwijającym się miastem, pełnymi garściami czerpiący z szybko rozwijającą gospodarką Chin. Szanghaj to wiodące „wrota” dla chińskiego eksportu. To również ośrodek biznesu morskiego, instytucji finansowych, prawnych i agencyjnych. To dynamicznie rosnąca gwiazda globalnej logistyki morskiej. Tutaj ma również, przy ulicy Yan’an East Road, swoją główną siedzibę Chipolbrok, działające do 1951 r. Chinese-Polish Joint Stock Shipping Company.
Dwa towarzystwa klasyfikacyjne, będące członkami IACS – Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych, Polski Rejestr Statków S.A. i Chiński Rejestr Statków zawarły nowe, ogólne porozumienie o współpracy.
Dwie pierwsze edycje Kongresu Polskie Porty 2030 pokazały, że branża portowa w Polsce nie tylko potrafi, ale i powinna mówić jednym głosem. Trzecia, tegoroczna edycja określiła po raz pierwszy tak wyraźnie jej potrzeby, ale i stała się miejscem, gdzie podejmowane są ważne kroki i decyzje.
Port Gdańsk po raz kolejny potwierdził swoją silną pozycję na międzynarodowej arenie, biorąc udział w prestiżowym Forum Współpracy Portów Morskiego Jedwabnego Szlaku w chińskim Ningbo. To jedno z najważniejszych wydarzeń w branży morskiej na świecie, które rokrocznie przyciąga tysiące uczestników, stając się platformą do dzielenia się doświadczeniami, nawiązywania relacji i wyznaczania kierunków rozwoju globalnego handlu morskiego.
29 maja 2025 roku w chińskiej stoczni Taizhou Kouan Shipbuilding Co., Ltd. miała miejsce symboliczna ceremonia cięcia stali, rozpoczynająca budowę nowego statku przeznaczonego dla Chipolbrok Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego. To nie tylko techniczny start nowej jednostki, ale kolejny, ważny moment we współpracy PRS z Chipolbrok.
Port Gdańsk, na czele z prezes zarządu Dorotą Pyć, zaprasza na trzecią edycję konferencji Kongres Polskie Porty 2030, która odbędzie się w dniach 24–25 czerwca 2025 roku w hotelu Radisson Blu w Sopocie.
W dniu 27 maja 2025 roku odbyła się I edycja Dnia Nawigatora zorganizowanego przez Wydział Nawigacyjny Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Uczestnicy wydarzenia mogli wziąć udział w specjalnie zorganizowanych na ten dzień targach pracy, a także uczestniczyć w rywalizacji sportowo-rekreacyjnej, która odbyła się na gdyńskiej plaży. Dzień Nawigatora zakończył się na patio Wydziału Nawigacyjnego, gdzie miała miejsce część integracyjna.
Terminale kontenerowe w Stanach Zjednoczonych są dziś dobrym przykładem tego, jak istotną rolę odgrywają porty morskie w gospodarce. Po decyzjach władz dotyczących podniesienia ceł – zarówno po stronie Pacyfiku, jak i Atlantyku – Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) obniżył prognozy wzrostu światowej gospodarki. Według najnowszego raportu World Economic Outlook, globalna gospodarka wzrośnie w 2025 roku jedynie o 2,8%.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”