• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju

Zarząd Platformy Technologicznej Waterborne spotkał się 26 marca br. z przedstawicielami polskiego sektora transportu wodnego, aby omówić potrzeby i uwarunkowania do intensyfikacji współpracy w zakresie badań, rozwoju i innowacji, dotyczących bezemisyjnego, bezpiecznego, wspomaganego cyfrowo i konkurencyjnego transportu wodnego.

19.04.2024, 14:24
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Prezes portów Szczecin i Świnoujście Jarosław Siergiej zaprasza na II Kongres Polskie Porty 2030

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest jednym z partnerów II Kongresu Polskie Porty 2030, który odbędzie się w dn. 10-11 czerwca w Sopocie.

16.04.2024, 10:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Wiceminister Arkadiusz Marchewka zaprasza na Kongres Polskie Porty 2030 w Sopocie

W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongres Polskie Porty 2030. Patronem honorowym wydarzenia jest Ministerstwo Infrastruktury. Pierwsza edycja Kongresu okazała się wielkim sukcesem i jedną z największych imprez gospodarczych w regionie. Zgromadziła ponad 500 uczestników oraz ponad 70 prelegentów. W tym roku zainteresowanie konferencją jest jeszcze większe. Spotkajmy się w Sopocie !

11.04.2024, 22:00
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa

W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding S.A. odbędzie się 20 marca uroczystość położenia stępki pod budowę piątego z serii niszczycieli min typu Kormoran II. Okręt będzie nosił nazwę ORP „Rybitwa”. Po przekazaniu go Polskiej Marynarce Wojennej w 2027 roku, wejdzie w skład 12. Wolińskiego Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża, stacjonującego w Porcie Wojennym Świnoujście.

18.03.2024, 23:30
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.

13.02.2024, 10:25
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

LDA i Norsepower łączą siły w transporcie dużych komponentów samolotów Airbus

Francuski armator Louis Dreyfus Armateurs SAS (LDA) i fiński producent żagli mechanicznych Norsepower Oy Ltd ogłosiły, że technologia Norsepower Rotor Sail™ zostanie zainstalowana na nowej niskoemisyjnej flocie RoRo, która będzie czarterowana przez firmę Airbus.

11.02.2024, 13:15
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Hague-Visby Rules – Paramount Clause

Obok obowiązywania Reguł Hasko-Visbijskich 1924/1968/1979 z mocy prawa (na podstawie ratyfikacji przez dane państwo Konwencji Brukselskiej z 1924 z ewentualnymi zmianami 1968/1979 - o ujednostajnieniu niektórych zasad dotyczących konosamentów, lub na podstawie inkorporacji Reguł do danego systemu prawnego na podstawie ustaw krajowych – np. COGSA 1971/MSA 1981 w prawie angielskim), Reguły mogą zostać inkorporowane do danej umowy przewozu (contract of affreightment) w drodze odrębnej, umownej klauzuli.

29.01.2024, 10:50
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

„Paramount clause” – czarter, konosament

Zgodnie z art. I (b) Reguł Hague-Visby 1924/1968 (COGSA 1971) mają one zastosowanie „to contracts of carriage covered by a bill of lading or any similar document of title in so far as such document relates to the carriage of goods by sea, including any bill of lading or any similar document as aforesaid issued under or pursuant to a charterparty from the moment at which such bill of lading or similar document of title regulates the relationship between a carrier and a holder of the same”.

13.11.2023, 11:41
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Prędkość wiatru huraganu Idalia wzrosła do 180 km/godz.

We wtorek w nocy huragan Idalia gwałtownie się nasilił nad wodami Zatoki Meksykańskiej i według prognoz może osiągnąć czwartą kategorię. O godz. 23 prędkość wiatru wzrosła do 180 km/godz. Na niektórych obszarach przybrzeżnych już występują powodzie.

30.08.2023, 18:18
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Konosament a umowa czarteru

Klasyczna, według common law, systematyka umów przewozu ładunków morzem (contracts of affreightment), dzieliła umowy na te, które są zawarte w czarterze (charterparty) i te, które są zawarte lub które są uwidocznione w konosamentach (bill of lading). Rozwój praktyki morskiej i angielskiego prawa morskiego, przyniósł, z upływem czasu, coraz to nowe typy, formy i rodzaje umów przewozowych. W istocie jednak, każda nowa odmiana, jest mutacją i/lub hybrydą pierwszych dwóch podstawowych typów umów.

29.07.2023, 10:36
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.