Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Globalny handel wytrzymuje zawirowania związane z cłami; w pierwszej połowie 2025 r. światowy handel rozwijał się szybciej niż w jakimkolwiek półroczu od 2010 r., z wyjątkiem odbicia po pandemii - wynika z raportu przygotowanego przez DHL i NYU Stern.
W pierwszej połowie 2025 r. przychody Grupy COSCO z działalności związanej z transportem kontenerowym przekroczyły 104,8 mld RMB. W porównaniu do I półrocza 2024 r. osiągnięto wzrost o 7,49%, z czego COSCO SHIPPING Lines wygenerowało przychody w wysokości przekraczającej 73 mld RMB z działalności związanej z transportem kontenerowym – informuje COSCO Holdings w informacji opublikowanej w sierpniu br.
Przewoźnik COSCO Shipping Lines poinformował, że 21 września do portu w Szanghaju wpłynie kontenerowiec COSCO Netherlands. Wyjątkowość tego wydarzenia kryje się w tym, że jest pierwszym pływającym w ramach nowej linii South China - Southwest US (SEA). Biorąc pod uwagę fakt napięć politycznych na linii Pekin-Waszyngton i co rusz pojawiających się informacji o sankcjach nakładanych przez prezydenta Donalda Trumpa na Chiny, usługa budzi kontrowersje oraz można się zastanawiać nad możliwością jej rozwoju w świetle ostatnich wydarzeń.
Według jednego z zarządzających CK Hutchison Holdings do finalizacji głośnej umowy z BlackRock, na mocy której amerykański fundusz miałby przejąć sieć portów CKHH, nie dojdzie w tym roku. W rozmowy włączył się też nowy chiński inwestor.
Chiński koncern COSCO Shipping poinformował o wdrażanym tranzycie samochodów w terminalu mieszczącym się w peruwiańskim porcie Chancay. Po zainwestowaniu w tamtejszą infrastrukturę portową przewoźnik uczynił sobie z niej „okno” na dalszą ekspansję w Ameryce Południowej, wpisując się też w politykę Chin inwestowania w krajach tego regionu i tym samym umacniania też swojej pozycji jako partner gospodarczy i polityczny.
Historyczny kamień milowy w dekarbonizacji żeglugi morskiej został osiągnięty, gdy SINOBUNKER, jedna ze spółek zależnych COSCO SHIPPING, zakończyła 25 lipca pierwszą na świecie operację bunkrowania zielonego amoniaku w terminalu Dalian należącym do COSCO SHIPPING Heavy Industry.
Maersk poinformował 5 sierpnia, że jego flota wzbogaca się o kolejny, duży statek kontenerowy, posiadający dwupaliwowy napęd. Beijing Maersk jest też kolejnym, który posiada napęd dwupaliwowy. Jego oddanie do użytku wpisuje się w politykę firmy związaną z odnową floty w myśl ograniczania emisji CO2, przy jednoczesnym zwiększaniu efektywności i szybkości rejsów.
Chiński przewoźnik poinformował, że w skład jego floty wszedł drugi, dwupaliwowy kontenerowiec z napędem na metanol. 22 lipca statek COSCO SHIPPING Panama został oficjalnie ochrzczony i rozpoczął regularną żeglugę.
Szanghaj to modelowy port morski, który świetnie żyje w symbiozie z dynamicznie rozwijającym się miastem, pełnymi garściami czerpiący z szybko rozwijającą gospodarką Chin. Szanghaj to wiodące „wrota” dla chińskiego eksportu. To również ośrodek biznesu morskiego, instytucji finansowych, prawnych i agencyjnych. To dynamicznie rosnąca gwiazda globalnej logistyki morskiej. Tutaj ma również, przy ulicy Yan’an East Road, swoją główną siedzibę Chipolbrok, działające do 1951 r. Chinese-Polish Joint Stock Shipping Company.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO