Firma Rhenus chrzest nowej barki na Nabrzeżu Katowickim, na terenie terminalu firmy Bulk Cargo - Port Szczecin, będącym od stycznia tego roku jednym z jej najnowszych podmiotów. Celem jest pokazanie wspólnego zaangażowania w rozwój zrównoważonej logistyki.
W Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia w Szczecinie odbyła się, 29 września, konferencja pt. "Bezpieczny Tranzyt", poświęcona przyszłości logistyki polsko-ukraińskiej. Ta, z powodu wielu wyzwań i kontrowersji po agresji Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku, wymaga stworzenia planu działania, tak aby mogła się dalej rozwijać. Pozwoli to również jednocześnie wyciągać wnioski z dotychczasowych działań.
Szczecińska firma poinformowała w mediach społecznościowych, że w ramach jednego ze swoich zleceń obsłużyła jednostkę z ładunkiem łupiny orzecha palmowego (PKS) o masie 42 150 ton. Dla podmiotu było to wyjątkowe zlecenie, stanowiące, jak dotąd, największą operację przeładunkową od początku działalności.
Bulk Cargo-Port Szczecin poinformował, że na Nabrzeżu Chorzowskim w szczecińskim porcie zrealizowano przeładunek jednostki przewożącej 10,5 tys. ton aluminium. Była to jedna z większych operacji tego typu w ostatnim czasie, pokazująca możliwości terminala w obsłudze masowych dostaw metali.
Wciąż trwa modernizacja nabrzeży w szczecińskim porcie, na czym skorzystają działające tam podmioty. Jak informuje operator Bulk Cargo – Port Szczecin, obsługiwane przez niego Nabrzeże Katowickie zostało poddane koniecznej modernizacji, co wpłynie na nowe zdolności operacyjne.
Bulk Cargo – Port Szczecin Sp. z o.o., największy wielofunkcyjny operator terminali w porcie szczecińskim, oficjalnie zapowiada swój udział w dynamicznie rozwijającym się sektorze morskiej energetyki wiatrowej.
Bulk Cargo – Port Szczecin poinformował o rozszerzeniu swojej floty sprzętowej o nowoczesny reachstacker marki Kalmar. Nowe urządzenie umożliwia bardziej efektywny i precyzyjny przeładunek kontenerów, co znacząco wpłynie na jakość i szybkość obsługi realizowanej w porcie.
30 lat istnienia terminala Bulk Cargo – Port Szczecin pokrywa się praktycznie całkowicie z obecnością Polski w Unii Europejskiej. W ciągu trzech dekad nie brakowało na rynku burz i sztormów, a i obecnie panuje przekonanie, że czasy są niestabilne. Adam Czarnul, prezes zarządu Bulk Cargo – Port Szczecin uważa, że jedynie wypracowanie elastyczności zapewni firmie odporność na zmienne warunki rynkowe.
Dwie pierwsze edycje Kongresu Polskie Porty 2030 pokazały, że branża portowa w Polsce nie tylko potrafi, ale i powinna mówić jednym głosem. Trzecia, tegoroczna edycja określiła po raz pierwszy tak wyraźnie jej potrzeby, ale i stała się miejscem, gdzie podejmowane są ważne kroki i decyzje.
Tradycyjnie już podczas uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień Kongresu Polskie Porty 2030 zostały wręczone statuetki Latarnie Gospodarki Morskiej. Laureaci zostali nimi nagrodzeni za szczególne osiągnięcia w dziedzinie branży morskiej.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?