Terminal offshore w Świnoujściu nie jest funkcjonalnie ograniczony do przeładunku elementów wież wiatrowych. Posiada także specjalistyczne magazyny, a parametry nabrzeży umożliwiają nawet działalność produkcyjną.
Budimex w ostatnich latach nierozerwalnie związany jest z gospodarką morską. Spółka regularnie realizuje kolejne inwestycje infrastrukturalne na morzu i w jego bezpośrednim sąsiedztwie, w tym te o kluczowym znaczeniu, jak terminal T3 w Baltic Hub czy część lądową terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Świnoujściu. O tych i innych realizacjach, a także zielonej nodze działalności Budimeksu, opowiada Jakub Długoszek – Dyrektor Budownictwa Infrastrukturalnego w Budimeksie i Członek Zarządu Budimex Mobility.
W porcie gdańskim powstanie zaplecze przemysłowo-usługowe, które umożliwi obsługę statków instalacyjnych przy budowie i eksploatacji morskich farm wiatrowych. Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało umowę z wykonawcą terminala instalacyjnego - podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
Kolejną część programu pierwszego dnia Kongresu Polskie Porty 2030 rozpoczęło wystąpienie Marka Budzisza na temat rywalizacji między NATO i Rosją na Bałtyku. Następnie goście Mateusza Kowalewskiego rozmawiali o infrastrukturze krytycznej i bezpieczeństwie energetycznym.
W aktualnym postępowaniu na budowę głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu biorą udział dwaj oferenci – Brytyjczycy oraz konsorcjum belgijsko-katarskie. Z wyścigu odpadła polska spółka.
Trwają roboty rozbiórkowe, przygotowanie nabrzeża pod pierwszy w Polsce terminal offshore – poinformował w czwartek podczas konferencji prasowej w Świnoujściu wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełomie 2024 i 2025 r.
Po tym, jak 1 marca rząd przyjął uchwałę zmieniającą lokalizację dla terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych z Gdyni na Gdańsk, w branży krążą spekulacje, gdzie stanie dokładnie.
Rząd przyjął we wtorek uchwałę zmieniającą lokalizację terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych - podało Centrum Informacyjne Rządu. Zamiast portu w Gdyni, terminal ma powstać w porcie w Gdańsku, w terminie do 1 czerwca 2025 r.
W piątek w Gdańsku przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk i Portu Lotniczego Gdańsk podpisali list intencyjny w sprawie współpracy przy wspieraniu budowy i efektywnego wykorzystania powstającego w gdańskim porcie morskim Portu Centralnego w Gdańsku.
Jestem przygotowany na kolejne protesty ws. przekopu Mierzei Wiślanej, do zablokowania inwestycji nie ma żadnych podstaw - mówił w poniedziałek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Poinformował, że podjęto decyzję o rozbudowie terminala DCT w Gdańsku.
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie