• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem

Wedle dyrektywy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) odnośnie dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2 największe firmy branży morskiej dążą do stania się liderem ekologicznych przemian. Chcąc również zabezpieczyć swoje inwestycje poszukują alternatyw od konwencjonalnych paliw kopalnych, wykorzystując przy tym technologię dwupaliwową. Zainteresowaniem cieszą się napędy na LNG, wodór, czy też metanol.

21.09.2023, 11:42
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

J. Lauritzen zamawia dwupaliwowe masowce w ramach dekarbonizacji branży morskiej

Duńska firma żeglugowa J. Lauritzen poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie budowy minimum dwóch masowców Kamsarmax o ładowności 81 200 dwt, które zostaną zbudowane przez japońską stocznię Tsuneishi Shipbuilding. Mają być wzorem działan na rzecz ograniczenia emisji CO2, stosując zasilanie zielonym metanolem i biodieslem.

06.04.2023, 11:53
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port w Göteborgu jest gotowy do bunkrowania metanolu w technologii ship-to-ship

Zarząd Portu w Göteborgu przedstawił i opublikował ogólne przepisy operacyjne dotyczące bunkrowania metanolu na statkach. Port przygotowuje się także do stworzenia łańcucha wartości. Ma ambicję, aby się głównym centrum bunkrowania zielonego metanolu w Europie Północnej.

30.04.2022, 15:03
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Statki do transportu wodoru będą gotowe w 2025 roku - przekonuje KSOE

Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) chce do 2025 roku dysponować technologią umożliwiającą transport wodoru za pomocą statków. Byłby to przełom w dostawach bezemisyjnych paliw, zwłaszcza że w wodorze upatruje się główny nośnik bezemisyjnej energii.

27.01.2022, 20:31
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Diabeł tkwi w szczegółach. Wodór a dekarbonizacja transportu morskiego

Międzynarodowa Organizacja Morska wezwała do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o połowę do 2050 r. Wśród potencjalnych paliw mających doprowadzić do zeromisyjności światowej floty, wodór jawi się jako najpoważniejszy kandydat.

17.08.2021, 17:27
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MOL planuje budowę statków o zerowej emisji netto

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamierza posiadać we flocie statki o zerowej emisji netto w najbliższych latach zgodnie z wizją środowiskową osiągnięcia zerowych emisji netto gazów cieplarnianych do 2050 roku.

21.06.2021, 14:53
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Alfa Laval łączy siły z graczami z branży morskiej, aby wspólnie przyspieszyć dekarbonizację

Alfa Laval - światowy lider w dziedzinie wymiany ciepła, separacji odśrodkowej i obsługi płynów - dołączył do projektu DTU Energy, Haldor Topsoe, Svitzer i Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon w celu przyspieszenia rozwoju technologii produkcji ogniwa paliwowego z zestalonym elektrolitem tlenkowym (SOFC), która może wykorzystywać ekologiczne paliwa do wytwarzania energii elektrycznej.

22.01.2021, 12:00
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Lloyd's Register zatwierdził projekt tankowca zasilanego amoniakiem

Lloyd’s Register udzielił firmie Samsung Heavy Industries (SHI) zatwierdzenia typu Approval in Principle (AiP) dla projektu tankowca zasilanego amoniakiem.

03.10.2020, 12:00
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.