Lloyd’s Register udzielił firmie Samsung Heavy Industries (SHI) zatwierdzenia typu Approval in Principle (AiP) dla projektu tankowca zasilanego amoniakiem.
Stanowi to krok milowy we wspólnym projekcie rozwojowym LR i SHI ogłoszonym wraz z wiodącymi w branży partnerami MISC Berhad i MAN Energy Solutions w styczniu 2020 r.
Aby spełnić ambicje Międzynarodowej Organizacji Morskiej do 2050 roku dotyczące zmniejszenia o połowę emisji gazów cieplarnianych (GHG) w porównaniu z poziomem z 2008 r, statki o zerowej emisji dwutlenku węgla muszą wejść do floty światowej do 2030 r.
Amoniak jest jednym z paliw o zerowej emisji dwutlenku węgla, które są rozważane przez zainteresowane strony morskie, a otrzymując AiP, SHI posunie się naprzód, opracowując na wyłączność odpowiedni system zasilania paliwem gazowym i szczegółową konstrukcję statku. Jego celem jest komercjalizacja tych inwestycji do 2024 roku.
Jong-Hyun Youn, wiceprezes SHI i szef projektowania, powiedział: - Projekt paliwa amoniakalnego prowadzony przez SHI przyciąga wszystkich odpowiednich interesariuszy, od dostawcy paliwa do operatora, i zaowocuje komercyjnym wynikiem.
Dyrektor generalny LR Group, Nick Brown, powiedział: „LR współpracuje z wiodącymi partnerami branżowymi, aby w ciągu tej dekady urzeczywistnić pełnomorskie statki bezemisyjne. Żegluga potrzebuje działań, a nie słów, aby zrealizować ambicje IMO dotyczące gazów cieplarnianych do 2050 roku. To wyzwanie wymaga zbiorowego działania i współpracy branżowej.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth