Baltic Hub podsumował jedno z najważniejszych przedsięwzięć na swoim terenie, budowę głębokowodnego nabrzeża T3. Trzy lata intensywnej pracy mają zaowocować wzrostem przeładunków oraz przepustowością największego portu na Bałtyku.
Na terenie stoczni Ulstein Verft roku kadłub kablowca Nexans Electra (CLV) został zwodowany z użyciem pływającego doku. Wydarzenie, które miało miejsce 13 listopada, stanowi kluczowy moment w procesie budowy statku, który niedługo trafi do nabywcy i będzie przeznaczony do wsparcia prac w branży offshore. Co istotne, kadłub jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.
Wietnam ma trzy porty kontenrowe na liście 30 według najnowszej listy One Hundred Container Ports 2025 Lloyd’s List. Wysoką pozycję uzyskały Ho Chi Minch City (22. miejsce), port Hajfong (29. miejsce) i port Cai Mep (30. miejsce). Roczny przyrost przeładunków w tych portach wyniósł tyle, co przeładowują polskie terminale kontenerowe łącznie.
Na Morzu Bałtyckim odbyły się ćwiczenia polskiej Marynarki Wojennej. W ich trakcie siły 3. Flotylli Okrętów im. komandora Bolesława Romanowskiego sprawdzały się w zakresie zwalczania okrętów podwodnych. Odbyły się również ostatnie starty i lądowania śmigłowców Kaman SH-2G Super Seasprite, na pokładach fregat rakietowych typu Oliver Hazard Perry, ORP Gen. K. Pułaski oraz ORP Gen. T. Kościuszko. Mieliśmy okazję zobaczyć to wszystko na żywo.
Po raz siódmy w tym roku ukraińskie drony zaatakowały rosyjską rafinerię ropy naftowej w Saratowie, poinformowały we wtorek Siły Zbrojne Ukrainy. Maszyny uszkodziły również terminal naftowy na okupowanym przez Rosję Krymie.
„Fat Albert”, najsłynniejszy C-130 Hercules na świecie, samolot wsparcia akrobacyjnej grupy US Navy Blue Angels, zostanie wysłany do hangarów Marshall Aerospace w brytyjskim Cabridge na kluczowe prace strukturalne, w tym wymianę centralnej sekcji skrzydła. Celem jest wydłużenie jego zdolności do służby o kolejne dekady.
Ponad dwóch dekadach służby w Marynarce Wojennej RP, śmigłowce pokładowe Kaman SH-2G Super Seasprite wykonały swoje ostatnie starty i lądowania na fregatach rakietowych ORP Gen. K. Pułaski oraz ORP Gen. T. Kościuszko. Na miejscu była obecna ekipa Gospodarki Morskiej. Zakończenie ich eksploatacji zamyka ważny etap w historii lotnictwa pokładowego polskiej floty.
W sektorze przemysłowym – od portów i stoczni, przez logistykę, aż po hale produkcyjne – zarządzanie ryzykiem i minimalizacja awarii są kluczowe. Bezpieczeństwo przestało być traktowane jako wyłącznie koszt, stając się strategicznym czynnikiem operacyjnym i wizerunkowym. Obok podstawowych środków ochrony osobistej, na pierwszy plan wysuwają się dziś dwie kluczowe procedury, które decydują o minimalizacji strat: system LOTO oraz skuteczne reagowanie na wycieki substancji niebezpiecznych.
Dyżurna para polskich myśliwców MiG-29 przechwyciła we wtorek rosyjski samolot Ił-20 realizujący nad Morzem Bałtyckim misję rozpoznawczą w międzynarodowej przestrzeni powietrznej bez złożonego planu lotu i z wyłączonym transponderem- przekazało w środę rano Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych.
Brytyjska Królewska Marynarka Wojenna kupi podwodne pojazdy bezzałogowe o wartości 150 mln funtów w związku z rosnącym zagrożeniem ze strony Rosji – ustalił dziennik „Telegraph”. Flota ta może zostać wykorzystana do usuwania min na Morzu Czarnym lub do ochrony kabli i gazociągów przed sabotażem.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Broń laserowa dla Royal Navy. Ponad 300 mln funtów na uzbrojenie do zwalczania dronów
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule