W poniedziałek w ukraińskim porcie Izmail przy granicy z Rumunią, rosyjski dron uderzył w turecki gazowiec ORINDA, przewożący 4000 ton skroplonego gazu (LPG).
Stocznia Seatrium poinformowała, że kontrakt o wartości 475 mln dolarów na budowę statku do instalacji turbin wiatrowych w ramach projektu Empire Wind 1 firmy Equinor został anulowany. Statek jest ukończony w 98,9%.
Panel pod tytułem „Rola programu „Miecznik” dla polskiego przemysłu” podczas BaltExpo 2-25 był okazją do spojrzenia na najważniejsze i największe przedsięwzięcie z myślą o polskiej Marynarce Wojennej z perspektywy branży stoczniowej. Obok wzmacniania morskich zdolności obronnych przyczynia się do rozwoju gospodarczego i zwiększenia innowacyjność polskich przedsiębiorstw.
Władze Nowego Jorku rozstrzygnęły przetarg na usunięcie i zezłomowanie Vernon C. Bain Correctional Center, barki więziennej zacumowanej w Hunts Point na Bronxie. Ta decyzja otwiera drogę do stworzenia nowoczesnego terminalu morskiego w tym miejscu, co ma poprawić infrastrukturę logistyczną miasta.
Firma Rhenus chrzest nowej barki na Nabrzeżu Katowickim, na terenie terminalu firmy Bulk Cargo - Port Szczecin, będącym od stycznia tego roku jednym z jej najnowszych podmiotów. Celem jest pokazanie wspólnego zaangażowania w rozwój zrównoważonej logistyki.
W rozmowie z Prezesem władysławowskiego Szkunera Witoldem Wawrzonkoskim podsumowujemy ostatnie lata i proces wyprowadzania Spółki na prostą. Rozmawiamy jednak również o szansach, ale i potrzebach portu, stoczni i przetwórni, między innymi w kontekście rozwoju offshore.
Przyjrzyjmy się projektom z Holandii, zanim takie innowacyjne statki zobaczymy na Wiśle czy Odrze. Concordia Damen dostarczyła firmie VOF Generation zbiornikowiec rzeczny Mt Generation. Statek został wyposażony w hybrydowy układ napędowy z systemami Equadrives firmy Verhaar Omega. Zasilanie zapewnia zestaw akumulatorów EST-Floattech. Barka typu CDS Tanker 110, będzie wykorzystywana do transportu olejów mineralnych między portami usytuowanymi na Renie.
Jemeńscy rebelianci Huti przyjmują rosyjską ropę naftową na zacumowany u wybrzeży Ras Isa tankowiec-magazyn VLCC Jemen, zakupiony i utrzymywany przez Organizację Narodów Zjednoczonych, która od darczyńców z całego świata zebrała na ten cel ponad 100 mln dolarów.
Międzynarodowe Forum Morskie Przedsiębiorstw Naftowych (OCIMF) opublikowało niedawno Raport Roczny 2025. Podkreśla się w nim, że strategicznym krokiem milowym było wdrożenie zaawansowanych procedur kontroli bezpieczeństwa zbiornikowców ropy i gazowych oraz terminali w których przeładowuje się ropę, gaz i produkty przemysłu petrochemicznego.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?