Duńska firma promowa Molslinjen, należąca do grupy Nordic Ferry Services, podpisała umowę z amerykańską korporacją Wabtec Corporation na opracowanie i wdrożenie w pełni zautomatyzowanego systemu ładowania o mocy przekraczającej 50 MW. To rozwiązanie umożliwi błyskawiczne doładowywanie baterii nowych, w pełni elektrycznych promów katamaranowych, podnosząc efektywność i zrównoważony rozwój na trasach duńsko-szwedzkich.
Południowokoreańska stocznia Hanwha Ocean przypomniała o swojej propozycji inwestycji w polską branżę stoczniową w ramach progamu "Orka". 100 mld dolarów ma stać się motorem rozwoju krajowej gospodarki morskiej. W zamierzeniu program ma stworzyć ponad 1300 miejsc pracy, wzmacniając przemysł okrętowy i łańcuchy dostaw, generując też środki i innowacje dla sektora publicznego.
Podczas targów GasTech 2025 w Mediolanie, Everllence podpisało porozumienie (MoU) z ABB, światowym liderem technologicznym w dziedzinie elektryfikacji i automatyzacji, oraz OceanWings, światowym liderem w dziedzinie systemów napędowych wspomaganych wiatrem.
Siły okrętowe rosyjskiej Floty Bałtyckiej przeprowadziły wspólny atak pociskiem manewrującym na cele morskie. Był to epizod, który odbył się w ramach zakrojonych na szeroką skalę, białorusko-rosyjskich ćwiczeń pk. „Zapad 2025”. Organizacja tego wydarzenia, pierwsza od 2021 roku, postawiła na nogi siły państw NATO, w tym Polski, które w tym samym czasie prowadzą własne przedsięwzięcia ćwiczebne.
Fundacja Governors Island zaprezentowała swój nowy hybrydowo-elektryczny prom Harbor Charger, pierwszy tego typu w stanie Nowy Jork i uzupełnienie istniejącej floty promowej Trust.
Zapotrzebowanie na minerały krytyczne napędzające zieloną rewolucję otworzyło nowy, front wydobycia, jaki stanowi dno głębin oceanicznych. Ukryte pod wodą bogactwa obiecują przyspieszenie naszej transformacji energetycznej, niosąc ze sobą groźbę bezpowrotnego zniszczenia unikalnych ekosystemów, stawiając ludzkość przed fundamentalnym dylematem.
Econowind otrzymał kolejne zamówienie od Terntank na instalację ośmiu systemów żagli VentoFoil na dwóch kolejnych hybrydowych tankowcach przystosowanych do transportu metanolu. Wpisuje się to w rosnące zainteresowanie technologiami umożliwiającymi wykorzystanie wiatru w żegludze w nowoczesnym wydaniu. Ma to sprzyjać oszczędności energii i wydajności żeglugi, pozytywnie także oddziałując na środowisko.
Dwa podmioty, Wattlab i HGK Shipping, łączą siły, aby stworzyć pierwszy na świecie hybrydowy statek żeglugi śródlądowej, zasilany energią słoneczną. Nietypowe rozwiązanie ma wykorzystać możliwości fotowoltaiki w stworzeniu zeroemisyjnego statku, wskazując na poszukiwanie i wdrażanie kolejnych innowacji w branży morskiej.
Południowokoreański koncern Hanwha zaprezentowała zunifikowaną wystawę obrony morskiej na Międzynarodowej Wystawie Morskiego Przemysłu Obronnego (Maritime Defense Industry Exhibition, MADEX). To pierwszy raz kiedy trzy jej firmy zbrojeniowe zaprezentowały się razem na tym wydarzeniu.
W świecie, gdzie każda sekunda może decydować o życiu lub śmierci, profesjonalny i niezawodny sprzęt ratunkowy jest bezcenny. Port Gdańsk, kierując się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), podjął działania, które realnie wzmacniają bezpieczeństwo na polskich wodach. Właśnie podpisał umowę darowizny na rzecz Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), przekazując jej sprzęt ratowniczy o wartości ponad 90 tys. zł.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Grupa Azoty: po 3 kwartałach br. EBITDA poprawiła się z minus 186 mln zł do 346 mln zł
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym