• <
nauta_2024

Everllence, ABB i OceanWings łączą siły, aby rozwijać zrównoważone koncepcje napędowe

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Everllence, ABB i OceanWings łączą siły, aby rozwijać zrównoważone koncepcje napędowe
Fot. Everllence

Podczas targów GasTech 2025 w Mediolanie, Everllence podpisało porozumienie z ABB, światowym liderem technologicznym w dziedzinie elektryfikacji i automatyzacji, oraz OceanWings, światowym liderem w dziedzinie systemów napędowych wspomaganych wiatrem.

Porozumienie ma na celu wspólne opracowanie zoptymalizowanej koncepcji napędu, która bazuje na istniejącej koncepcji DFE+ (diesel-elektryk ze zmienną prędkością) Everllence i ABB, która umożliwia:

  • wysoką sprawność silnika, nawet przy częściowym obciążeniu;
  • elastyczność operacyjną dzięki zastosowaniu wielu silników;
  • przyszłą integrację zrównoważonych źródeł energii, takich jak akumulatory i ogniwa paliwowe. W obliczu rosnącej presji regulacyjnej i finansowej na redukcję emisji oraz dojrzałości technologicznej systemów napędowych wspomaganych wiatrem (WAPS), partnerzy dążą do zaprezentowania korzyści płynących z połączenia WAPS z DFE+.

Sprawdzona technologia żagli skrzydłowych OceanWings obejmuje funkcję adaptacyjnego trymowania, która stale optymalizuje położenie żagli, uwzględniając unikalny profil aerodynamiczny każdego statku i wszystkie interakcje aerodynamiczne.

- Statki LNG żeglują szybko i spędzają zazwyczaj 70% czasu na morzu. To idealne rozwiązanie do wykorzystania wiatru i pełnego potencjału sztywnych żagli skrzydłowych OceanWings. W połączeniu ze zoptymalizowanym napędem, w tym wysoce wydajnym silnikiem koncepcyjnym o zmiennej prędkości obrotowej DFE+, pozwala to na osiągnięcie dwucyfrowych oszczędności paliwa i redukcję emisji gazów cieplarnianych - powiedział Romain Grandsart, dyrektor operacyjny OceanWings.

- W ABB wierzymy, że elastyczność naszego hybrydowego elektrycznego systemu napędowego dobrze współgra ze zmiennym udziałem energii wiatru. Wykorzystując zaawansowane rozwiązanie ABB w zakresie zasilania i energii, jesteśmy w stanie zoptymalizować wydajność operacyjną statku - powiedział Rune Lysebo, dyrektor ds. strategicznego rozwoju rynku w dywizji morskiej i portowej ABB.

- Podczas gdy system WAPS generuje bardzo zmienne zapotrzebowanie na energię ze względu na zmienne warunki wiatrowe, system DFE+ oferuje precyzyjną kontrolę obciążenia i elastyczność operacyjną, dzięki czemu doskonale nadaje się do wykorzystania zmiennego i przerywanego udziału energii wiatru w systemach wspomaganych. W połączeniu z inteligentnymi systemami zarządzania energią i adaptacyjnym trymowaniem widzimy znaczny potencjał redukcji emisji i kosztów operacyjnych (OPEX) - dodał Dominik Thoma, globalny menedżer ds. ładunków LNG w Everllence.

Początkowy zakres współpracy będzie koncentrował się na przyszłej koncepcji gazowca LNG, a kolejne zastosowania planowane są w segmencie cargo. Partnerzy dostrzegają duży potencjał w zakresie operacji dalekodystansowych, statków z wystarczającą ilością miejsca na pokładzie na żagle skrzydłowe oraz systemów napędowych wymagających dużej elastyczności. Współpraca ma również na celu znaczące obniżenie kosztów operacyjnych (OPEX) i inwestycyjnych (CAPEX) w przypadku projektów statków nowej generacji.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.