Podczas targów GasTech 2025 w Mediolanie, Everllence podpisało porozumienie z ABB, światowym liderem technologicznym w dziedzinie elektryfikacji i automatyzacji, oraz OceanWings, światowym liderem w dziedzinie systemów napędowych wspomaganych wiatrem.
Porozumienie ma na celu wspólne opracowanie zoptymalizowanej koncepcji napędu, która bazuje na istniejącej koncepcji DFE+ (diesel-elektryk ze zmienną prędkością) Everllence i ABB, która umożliwia:
Sprawdzona technologia żagli skrzydłowych OceanWings obejmuje funkcję adaptacyjnego trymowania, która stale optymalizuje położenie żagli, uwzględniając unikalny profil aerodynamiczny każdego statku i wszystkie interakcje aerodynamiczne.
- Statki LNG żeglują szybko i spędzają zazwyczaj 70% czasu na morzu. To idealne rozwiązanie do wykorzystania wiatru i pełnego potencjału sztywnych żagli skrzydłowych OceanWings. W połączeniu ze zoptymalizowanym napędem, w tym wysoce wydajnym silnikiem koncepcyjnym o zmiennej prędkości obrotowej DFE+, pozwala to na osiągnięcie dwucyfrowych oszczędności paliwa i redukcję emisji gazów cieplarnianych - powiedział Romain Grandsart, dyrektor operacyjny OceanWings.
- W ABB wierzymy, że elastyczność naszego hybrydowego elektrycznego systemu napędowego dobrze współgra ze zmiennym udziałem energii wiatru. Wykorzystując zaawansowane rozwiązanie ABB w zakresie zasilania i energii, jesteśmy w stanie zoptymalizować wydajność operacyjną statku - powiedział Rune Lysebo, dyrektor ds. strategicznego rozwoju rynku w dywizji morskiej i portowej ABB.
- Podczas gdy system WAPS generuje bardzo zmienne zapotrzebowanie na energię ze względu na zmienne warunki wiatrowe, system DFE+ oferuje precyzyjną kontrolę obciążenia i elastyczność operacyjną, dzięki czemu doskonale nadaje się do wykorzystania zmiennego i przerywanego udziału energii wiatru w systemach wspomaganych. W połączeniu z inteligentnymi systemami zarządzania energią i adaptacyjnym trymowaniem widzimy znaczny potencjał redukcji emisji i kosztów operacyjnych (OPEX) - dodał Dominik Thoma, globalny menedżer ds. ładunków LNG w Everllence.
Początkowy zakres współpracy będzie koncentrował się na przyszłej koncepcji gazowca LNG, a kolejne zastosowania planowane są w segmencie cargo. Partnerzy dostrzegają duży potencjał w zakresie operacji dalekodystansowych, statków z wystarczającą ilością miejsca na pokładzie na żagle skrzydłowe oraz systemów napędowych wymagających dużej elastyczności. Współpraca ma również na celu znaczące obniżenie kosztów operacyjnych (OPEX) i inwestycyjnych (CAPEX) w przypadku projektów statków nowej generacji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii