PGZ Stocznia Wojenna podpisała porozumienie o współpracy z Dowództwem Komponentu Wojska Obrony Cyberprzestrzeni. To partnerstwo ma na celu wzmocnić odporność infrastruktury teleinformatycznej gdyńskiego zakładu stoczniowego w obliczu rosnących zagrożeń cybernetycznych.
Współpraca z dowództwem obejmuje szereg obszarów, od wymiany informacji i doświadczeń w zakresie cyberbezpieczeństwa, przez wspólną obsługę incydentów, po proaktywne wykrywanie zagrożeń i monitorowanie bezpieczeństwa naszych systemów. Szczególnie istotna jest współpraca w ocenie odporności produktów i rozwiązań przeznaczonych dla Wojska Polskiego, w tym szczególnie morskiego rodzaju sił zbrojnych. Ze strony stoczni dokument podpisała członkini zarządu, Beata Koniarska.

Cyberbezpieczeństwo, biorąc pod uwagę cyfryzację przemysłu i wdrażanie innowacji także w przemyśle stoczniowym, odgrywa coraz istotniejszą rolę, wymuszając przygotowanie się na wyzwania i zagrożenia, które wcześniej mogły nie być nawet brane pod uwagę. W dodatku mowa o stoczni budującej nowe okręty dla polskiej Marynarki Wojennej, wielozadaniowe fregaty programu „Miecznik” oraz okręt ratowniczy programu „Ratownik”. Bierze też udział w pracach nad kolejnymi niszczycielami min typu Kormoran II.
Współpraca z DKWOC to kolejny element budowania kompleksowych zdolności stoczni nie tylko w zakresie projektowania i konstrukcji okrętów, ale również zabezpieczania ich przed współczesnymi zagrożeniami. Współcześnie budowane jednostki posiadają szereg zaawansowanych systemów teleinformatycznych, sieci wymiany danych i złożone systemy bojowe, które wymagają najwyższego poziomu ochrony przed cyberatakami.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów