Fundacja Governors Island zaprezentowała swój nowy hybrydowo-elektryczny prom Harbor Charger, pierwszy tego typu w stanie Nowy Jork i uzupełnienie istniejącej floty promowej Trust.
Harbor Charger to statek o wartości 33 milionów dolarów, który jest pierwszym hybrydowo-elektrycznym promem publicznym w stanie Nowy Jork, co stanowi historyczny moment dla Governors Island i zrównoważonego transportu morskiego w tym stanie. Może poruszać się z prędkością nawet o 66 procent większą niż obecne promy, torując pasażerom drogę do Governors Island jeszcze szybciej niż dotychczas.
Harbor Charger przepłynął wschodnim wybrzeżem z Luizjany, gdzie został zbudowany w stoczni Conrad w Morgan City w ciągu dwóch tygodni tej wiosny. Prom może pomieścić do 1200 pasażerów i 30 pojazdów do przewozu dostaw i usług na wyspie, a jego prędkość przelotowa wzrosła do 10-12 węzłów.
Zastąpi on napędzany silnikiem Diesla prom Lt. Samuel S. Coursen – obecny prom samochodowo-pasażerski Trustu, który został oddany do użytku przez armię amerykańską w 1956 roku i od tamtej pory jest w ciągłej eksploatacji. Jeszcze w tym roku Lt. Samuel S. Coursen przejdzie na emeryturę.
Statek Harbor Charger wyposażono w hybrydowy układ dieslowo-elektryczny BlueDrive Eco, akumulatory BlueVault oraz system EcoMAIN do stałego monitorowania. Może pracować w trybie bezemisyjnym, wyłącznie na baterii lub hybrydowym, co zmniejszy emisję CO2 o 600 ton rocznie. Po uruchomieniu planowanych stacji ładowania na lądzie redukcja wzrośnie o kolejne 800 ton. Projekt uzyskał 7,5 mln USD z Federal Transit Administration na budowę infrastruktury szybkiego ładowania.
Prom zaprojektowany przez Elliot Bay Design Group powstał z 465 ton stali i ma azymutalne pędniki 360° firmy Schottel, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i toalety na każdym poziomie. To drugi prom EBDG dla Trust – pierwszy, GOVERNORS 1, działa od 2019 r.
Fundacja Governors Island to organizacja non-profit 501 utworzona przez miasto Nowy Jork, odpowiedzialna za planowanie, funkcjonowanie i ciągły rozwój Governors Island. Misją Fundacji jest pełne wykorzystanie potencjału Governors Island dla inspiracji i przyjemności wszystkich Nowojorczyków, demonstrując śmiałą wizję przestrzeni publicznej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów