Na terenie stoczni Ulstein Verft roku kadłub kablowca Nexans Electra (CLV) został zwodowany z użyciem pływającego doku. Wydarzenie, które miało miejsce 13 listopada, stanowi kluczowy moment w procesie budowy statku, który niedługo trafi do nabywcy i będzie przeznaczony do wsparcia prac w branży offshore. Co istotne, kadłub jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.
Kolejny zamawiający otrzymał statek przeznaczony do operacji offshore. Windea Clausius popłynął do Bernhard Schulte Offshore (BS Offshore). Kadłub jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST S.A., potwierdzając zdolności polskiego podwykonawcy w zakresie realizacji międzynarodowych zleceń.
Na początku tego roku stocznia CRIST S.A. informowała o przekazaniu jednostki NB321. W miniony weekend przekazała kolejny projekt z tej serii – nowoczesny, wysoko zautomatyzowany statek NB322, będący jednostką siostrzaną dla NB321.
Stocznia CRIST w Gdyni zakończyła budowę częściowo wyposażonego kadłuba zaawansowanej jednostki do układania kabli – NB 317. Statek został zbudowany na zamówienie norweskiej stoczni Ulstein Verft, a jego końcowym odbiorcą jest firma Nexans, światowy lider w dziedzinie podmorskich systemów kablowych i kluczowy gracz w obszarze zrównoważonej elektryfikacji.
Niemiecki armator Bernhard Schulte Offshore właśnie ogłosił przyjęcie do eksploatacji najnowszej jednostki CSOV (Commissioning Service Operation Vessel). Statek został nazwany Windea Curie na cześć Marii Skłodowskiej-Curie, a jego kadłub powstał w gdyńskiej stoczni CRIST.
Norweski koncern Kongsberg Defence & Aerospace podpisał umowę o współpracy z niemiecką stocznią thyssenkrupp Marine Systems, mającą siedzibę w Kilonii. Celem jest wspieranie działalności przemysłowej na rzecz potrzeb obronnych Norwegii, Niemiec i innych krajów sojuszniczych. W tle są duże przedsięwzięcia okrętowe, jak zamówienie na nowe fregaty dla norweskich sił morskich i budowa okrętów podwodnych.
Z myślą o dostarczeniu nowoczesnych fregat do Królewskiej Marynarki Wojennej Norwegii odbyło się podpisanie listu intencyjnego o współpracy między niemiecką ThyssenKrupp Marine Systems z siedzibą w Kilonii i norweską Ulstein Verft w Ulsteinvik. Pretekstem ku temu była konferencja Undersea Defence Technology (UDT) w Oslo.
Do mieszczącej się w Norwegii stoczni Ulstein Verft przybył 11 marca kadłub NB321. Budowany dla BS Offshore statek CSOV zostanie tam przygotowany do przekazania. Kadłub jednostki przeznaczonej do obsługi morskich farm wiatrowych przybył z Gdyni, gdzie w stoczni CRIST S.A. został zbudowany oraz częściowo wyposażony.
W piątek z gdyńskiej stoczni CRIST wyholowany został częściowo wyposażony kadłub statku do obsługi morskich farm wiatrowych, budowanego dla Bernhard Schulte Offshore na zlecenie Ulstein Verft.
24 lutego w stoczni Ulstein Verft zwodowano statek serwisowy farm wiatrowych typu Commissioning Service Operation Vessel (CSOV), budowanego dla armatora Bernhard Schulte Offshore. Jednostka częściowo powstawała w gdyńskiej stoczni CRIST.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem
Brytyjski patrolowiec śledził rosyjską korwetę i tankowiec na kanale La Manche
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Aramco ogłasza 17 porozumień i umów z firmami w USA o wartości 30 mld dolarów